Pages

07 April, 2011

6 hari jekk...??

giler x gilerlah
melihatkan teknologi Jepun

copy & paste :-

Gempa bumi kat jepun yang kuat telah merosakkan beberapa jalan utama dan menyebabkan kerosakan yang agak teruk..
Jepun hanya memerlukan 6 hari sahaja utk membaiki lebuh raya Great Kanto di Naka bermula pada 17 Mac.




kalo kat Msia bumi bertuah nih
nak mintak baiki lubang pun amik masa bertahun ok

cthnya jalan kat ampang
macam padang golf terutamanya kat bdr baru..
alahai....susah mau cakaplah kan!!

apapun jom menderma utk Japan Relief Fund kawan2
skrg masa dia..masa kita nanti..wallahuallam!!

5 comments:

BabyIntan said...

Bior betul lynn...in 6 days!!! Wow tabik btl lah kat org jepun wlupon di landa musibah tetap bersemangat nak pulihkan semula negara diorang :)

Thumbs up for their workers!

Imaan09 said...

ada niat nk smbg phD kt Japan,tp tgk cr kerja mereka sgt dasyat..takuutt..xjadi laa..
P/s : gg mcmmana suda kakak?

littlehumblelynn said...

kak intan;

serius..mmg dahsyat kan teknologi dorang pakai!!tabik spring..

imaan09;

smbg PHD kat jepun..xyah ler dik..tgh radiation teruk..mungkin 10-20 tahun lg masih ada kesannya..opt for europe ke ?hehehe..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

teknologi dan kepakaran diorang memang terbaek..sepupu pun kerja sana buat design kereta,kalolah balik keja malaysian kan bagus..bagi cantik sket keta malaysia..hehehe

secangkir madu merah said...

mereka mmg tekun dan bersungguh2... negara mereka kan berteknologi tinggi dgn adanya rakyat yg sentiasa berfikiran positif utk memajukan negara mereka tapi ALLAH maha Berkuasa....dgn sekelip mata punah segalanya.. tapi semangat mereka yg harus dipuji...