Pages

13 April, 2011

5 hari lagi nih..hari aku sesak dada :-(





rasa mahu luruh jantung ini
dug--dag--dug--dag
waaaaaaaaaaa..kalah pengantin nak nikah ok!!


ini x lain x bukan berkenaan astana idaman aku ler
loan rumah dah LULUS
loan agreement dah siap
baru leh proceed utk S & P agreement
ini BIMB punya prosedur..sgt rigid!!


aku hanya ada masa dlm seminggu
utk make sure lawyer wat keja cepat2
sbbnya by latest 19/4
kena sign S & P dgn jayanya
bermakna locking period 21hari tuh akan berakhir x lama lagik


lawyer yg kami lantik
adalah lawyer recommended by the bank
aku malas nak pikir lama2 dah
lgpun en papa yg beria2 sgt ...biarkan aje!!


x dpt bayangkan kalo x leh nak sign s&p sblm tarikh tu
mahu aku pengsan 4-5 round agaknya!!
sigh!!


tp tup-tup en papa bgtau semalam
lawyer dia tuh x dpt nak proceed sblm 19/4
suh mintak extend dgn owner
call agen--agen kata no way !
lawyer mmg poyo nak mampus!!

nak draft snp pun nak amik masa smp 2 minggu
katanya susah itu..susah ini
mmg aku rasa nak marah jek!!
bab mengira legal fee laju lak dia..x yah aku tanya..dia kira siap2

so aku amik keputusan carik lawyer lain
nasib baik ada sedara yg betul2 nak tolong
bukan org lain pun dgn aku
cuma masa mula2 amik keputusan nak carik lawyer
kalo boleh xmo ler amik sedara-mara ni
sbb kita lak rasa x sedap nak push dia wat keja

tp atas dasar professional dia accept aku appoint dia
dan dia bgtau will try level best untuk make sure
aku akan sign S & P weekend nih

aku harapkan ini bukan cakap2 jerk..
dan x putus2 berdoa smg Allah mempermudahkan segalanya

aku sgt ngantuk
smlm berkg di umah lawyer smp tgh malam
smp umah dah pukul berapa
anak2 ketiduran dlm keta
en papa balik terus membongkang
aku jugak yg x dpt  nak lelap terus
kena membasuh baju..mengemas beg baju aku & anak2 sbb akan tido umah mak smp jumaat ni
kemas baju en papa yg akan o/station ptg ni

waaaaaaaaaaaaaa penatnya!!

maafler kalo x sempat nak balas komen kawan2
BW pelan2 ok!!

doakan aku yek..

6 comments:

Elyn said...

wow!!! moga semua berjalan lancar!!

secangkir madu merah said...

untuk memiliki sebuah rumah bukannya mudah dan proses utk mendapatkannya juga memakan masa... nasihat akak sebagai ex-sales marketing dari salah sebuah skt developer ialah.. kena buat baik dgn lawyer yg dilantik utk loan atau chase giler2 kat diowrang supaya diowrang buat keje dgn cepat jgn terhegeh2 sbb yg akan menanggung segala kelewatan adalah para pembeli....
anyway tahniah lyn.. dapat beli rumah sendiri dah

PynGees said...

ohhh...penantian itu sememangnya satu penyeksaan kak... sabar eh..moga kesabaran itu b'baloi...

babah Qhaleef pn o.station nie..b'dua la kami spnjang minggu nie...

mzhany said...

umm betol tu kak lyn time fee, hurmm beriya kan. ishhh geram jugak, tumpang emo ;)

ibuafiqahhuzaifah said...

moga berjalan lancar proses beli umah itu lynn..

littlehumblelynn said...

elyn

wah..tq !!

kak scm;

tuh ler kak..mujur ada ipar yg leh tlg ..kalo tidak pening kepala :(

gee;

mmg main lumba lari sekarang ni..mmg berbaloi kalo dpt on time..alahai!!

hany;

semenjak dua menjak nih mmg emo lbh..pening betul beli umah 2nd nih..

irnie

tima kasih..doakan kita yek!!