Pages

25 February, 2011

luruh jantung aku !!!!

aku balik keja ptg nih
ajak en papa ke tesco beli barang2 umah 
yang dah kehabisan kat umah...
ini acara wajib bila dapat gaji kan..

tgh2 makan kat restoran santai di tesco ampang
en papa cerita perkara paling aku takut -seriau-x terbayang akan terjadi pada anakku
luruh jantung aku weiiii.......
kisah dia & kak ain lepas balik keja..
selalunya papa akan amk anak2 pas balik keja

kisahnya nak masuk lif
kak ain dah masuk ke dlm lif lebih awal
suddenly auni yg sepatutnya masuk lif berlari ke luar
si notti nih mana suke berdukung..asyik nak berlarik je kejanya!!
en papa secara spontan berlarik tgglkan ain yang dlm lif & mengejar si auni
ain yang masih di dlm lif-lif tertutup dgn sendirinya
en papa punya panik
lif dah naik ke tgkt 23
kalo aku yg di tempat en papa
haruslah aku menangis x berenti masa tuh!!
datang chinese lady tegur en papa
en papa bgtau kak ain dah ternaik lif dgn sndrnya
chinese lady tuh willing utk tggu di bawah
takut2 kalo kak ain turun semula
baik sgt chinese lady tuh..

sementara en papa naik ke atas kot2 ada kak ain di atas
syukur alhamdulillah jupe kak ain
yang tgh menangis teresak-esak..

subhanallah!!!
syukur ya allah..

mcm2 boleh jadik ...
aku x boleh bayangkan kalo kak ain x dpt ditemui
macam2 akan terjadi

wpun ain sedikit trauma dgn lif skrg nih
aku ttp memanjatkan 1001 kesyukuran
smg kejadian tak diingini takkan berlaku lagik..

syukur sgt kerana Allah melindungi anakku!!

si mata sepet-kak ain,si mata boolat si auni..kedua2 pengarang jantung hati aku !!

**sibuk mau packing utk weekend getaway esok !!

12 comments:

mekchu said...

hadoi... itu salah satu night mare tu.. nasib baik kakak pandai tak pegi mana2.. syukur...

ayu said...

mujur lahhhh ain tak de apa2 ye... huhu

kakyong said...

ish.. memang suspend..

secangkir madu merah said...

alhamdulillah takde apa2 yg tak diingini berlaku...kejadian begitu memang menakutkan, tentu ain jadi fobia dgn lif..

tasekM said...

pernah jadi kt anak sedara juga. mmg nk kena hati2 yek...



.

Aku said...

Pernah orang tertinggalkan aku sorang-sorang dalam lif ... seriaw...
fobia ... takut org berkenan dan colet aku... hahaha

gadisBunga said...

aishhh...saya baca pun rasa saspen ni kak... harap2 pasni tak jadi lagi la bende yg meluruhkan jantung cenggini...

zailamohamad said...

anak2 zaila pon kalo ke pasaraya, berlari2 sampai tak terkejar kami ni..memang cukup2 takut kalo perkara sebegini berlaku

ibuafiqahhuzaifah said...

salam,

kes2 macam ni la buat hati sungguh risau...seriau kan..
budak2 melasak..kdg2 xleh nak handle..

perkara camni dah terjadi kat irni dek kerana mengejar anak kawan (lelaki) yg sama2 nak antar anak ke taska..mak dia tekan lif,fiqah dah masuk lif.alih2 lif tutup.mujur tekan2 lif balik,lif tu terbuka smula..

muka fiqah masa tuh dah pucat lesi n mula nak start nangis..fuh3

PynGees said...

urghhh!...k.lynn, gee yg baca n3 nie pun rasa cam jntng nie b'degup kencang...alhamdulillah, k.ain x pape...poor her...x dpt bygkn keadaan dia ms b'sendirian dlm lif tu..hu..hu..siannya...papepun syukur sgt2 kn...

littlehumblelynn said...

mekchu;

ini perkara paling terakhir lynn terbayang akan jadi pada anak sbnrnya..x sangka kena jugak!!tp alhamdulillah syukur sgt2!!

ayu;

ituler mujur sgt2!!

kakyong,

lynn yg dgr hubby citer..meremang bulu roma..alahai anak !!

kak scm;

mmg dia jd takut dgn lif skrg..kesian sgt2!!

tasekM;
tuhler..ini sumer penangan si kecik yg notti tuh!!!

aku;

ko kena tggl umur ko berapa ?hehehe.

gb;

aduii..mmg x tergamak nak lalui lagik!!never- ever!!

zaila;

adoikkh budak2 tgh buas nih jenuh kita dibuatnya !!

irnie

mmg budak jd phobia bila jd macam tuh...sian sgt2!!

gee;

akak dgr hubby citer..mmg rasa sedih sgt..x terbayang m/mana keadaan ain masa tuh..sian sgt2!!

Wan said...

mmg seriau!!! lepas ni kena berhati2 la, seb baik berlaku kat apt sdr, kalo kat shopping mall.. nauzubillah!!
p/s: isk..tetiba teringin nak makan kat santai gak!