Pages

27 December, 2010

suke betul bab bergaduh dgn CS CELCOM..



aku mmg pengguna tegar Celcom prepaid-as usual similar reason xmo commitment
aku pengguna celcom sejak belum kawin lagik
rasanya ada 8 tahun kot kalo x silap
wpun bukan penop-up tegar..maksimum sebulan hanya rm30 shj


baru2 ni ada promo percuma CMT ( call me tones ) utk sebulan
as usual aku bukan jenis up to date
aku not hype on this kind of trend tp dah diorg bagi percuma aku pun say YES je lah..
sebulan itu pun tamat dgn jayanya..so aku mmg x intend utk renew..as aku mend tion..aku x not type of person..
elok aje sebulan tuh tamat..aku keep received sms dr celcom setiap minggu

mengatakam rm1.50 ditolak setiap minggu utk renewal CMT
kali pertama dpt sms tuh aku wat heran x heran sbb that time kat spital
tp bila aku dpt kali ke 3 dan check baki..aku jd naik hangin!!

the reason yang aku naik hangin bukan sbb duit yg diorg caj
tp the way Celcom manipulate customer..

aku call CS yang x berdosa tuih..(mmg dia x berdosa tp as frontliner of the company mmg dia kena bahan kaw2 dgn aku..)
aku marah2 sgt2 sbb aku x renew CMT & kenapa celcom keep on charging setiap minggu
nilainya mungkin teramat sikit tp kalo begini organisasi terbesar wat manipulasi ..aku yakin mungkin ada 1000 @ 5000 customer yg terkena sekali..so berapa untung diorg dpt?you do  a count..

aku demand full reversion of amount charged dalam akaun aku within 14 days
aku jugak demand for full invesigation as aku mmg confirm x pernah req anything instead of FOC that time..
dan aku harapkan everything goin smoothly..
dan if this thing tak settle jugak.aku akan wat further complaint pada pihak yg lebih bertanggungjawab  as their silly manipulation towards customer..they dont hold the integrity in the biz system..so as customer aku rasa ada hak utk buat apa yg patut utk melindungi hak sbg pengguna..

mmg aku nampak membesarkan isu remeh ttp bg aku its kind of our right ..kalo kita tak pertahankan hak kita..smp bila2 kena pijak..kena injak..!!we might a lil smurf but smurf can make an elephant fall down with only simple way..bit on the trunk..hehhehe...

ada x sesiapa yg terkena sama macam aku kena?


bagi aku kalo kita rasa kita di pihak yang benar..x salah kalo kita dpt hak yg sepatutnya..

*13 days left :)







niat dihati nak bertukar ke maxis..tgh tggu green light en papa :)




8 comments:

Imaan09 said...

saya pun nk berhijrah ke digi! dah 2 bulan tgu, MACAM2 alasan si celcom..smpi xbleh nk migrate..hampehh..

littlehumblelynn said...

imaan09;

digi murah sikit kan..tp coverage ok x?

cik puan akish said...

celcom..standart...mmg selalu cenggitu...alasan dia kate kite ade accept.."YES"....

pastu celcom la paling bnyak yg selalu ade kos2 tersembunyi....

entah nape..ai pon maseh bertahan dgn celcom...dem!!!

gadisBunga said...

lenkali jgn sesekali accept their offer. they will take it as yes forever.

digi mmg murah but coverage wise, tak sehebat celcom. tapi masih boleh tolerate sebab dia murah. ala...celcom pun mcm tak penah buat hal kan? mahal pulak tu...

mzhany said...

hurmm sy pun pengguna tegar celcom. skrg ni bengang sbb byk benor iklan sikit2 iklan ape tah send sms...bengang owhhh


kalau xde tindakan, sila report ke SKMM. membe hany pernah kena, tp billing nye hal.dah report lama, xde tindakan dr celcom. terus dia email ke SKMM, nanti SKMM akan call kita utk tanyakan psl aduan kite, then xsmpai seminggu celcom terus setelkan billing mmbe sy.

nak kena report jugak br nak setelkan...

ayu said...

lynn, ayu lagi la best..pengguna setia celcom selama 11 tahun lagi2 no hp ayu ni ditaja oleh ayah ayu (ayah kerja telekom dulu, so dapat la no agak cantik utk anak2..hehe)

tup2 tiba2 en suami ajak tukar ke maxis gara2 tak puas hati dengan caj2 bil yg dikenakan..kitaorg mmg pakai line..so, tukar laaa ke maxis..dah masuk bulan ke 2..so far, mmg agak jimat sikit la..

pelik dgn celcom sbb ayu ambil pakej rm 50, tapi tak de la guna sgt call atau sms, tapi bila dpt bil je, mesti rm100 ke atas..tu yg suami angin tu..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

y not akak say STOP then anta ke no yg 5 angka tu..

takpe..cube dulu cara tu.

littlehumblelynn said...

cik puan akish;

tuh ler..ni dok bertahan sbb malas nak tukar sebenarnya..sabor je lah kan..

gb;

tuh ler akak learn from mistake skrg but takka berenti nak wat complaint further nanti..

hany;

tq for info...sgt x sabar menunggu 12 hr lgk..

ayu;

tuh ler kena berhijrah gak nampaknya...gaya ayu!

rose;

dah stop manually kelmarin..geram betul dgn celcom..