Pages

27 January, 2015

Sayang kakak!

Adeeb sgt close dgn Kak Ain
Manja sgt2 dgn kakaknya
Ikut aje kakak pegi mana

Kakak pun rajin melayan
Ikut aje apa kehendak adik
Pendek kata sokmo kena buli

Kak Ain sayang sgt adik dia
Obvious sgt..
Balik sekolah terkam adik dulu
Mesti beli ntahapaapa jajan utk adik dia
Pujuk adik kalo adik nangis
Dukung merata,pegi main pun heret adiknya
Pimpin tangan adik berjalan

Auni,sayang jugak adik dia
Tp since dia kecik
Dia x reti sgt nak melayan Adeeb
Dia kurang sabar sikit

Eloklah tuh
Sayang adik beradik
Biar smp hujung nyawa

Sbg anak sulung
Aku selalu pesan pada Ain
Kalo aku xde,dia yg akan ganti tpt aku
Jd mama
Tlg kemas rumah,masak,jaga adik2

Dia marah betul kalo aku sebut bab mati2 ni
Tapi yealah..mati tak kenal usia
Mati jugak tak kenal waktu
Sampai masa,tak cepat sesaat,tak lewat sesaat katanya

Masa terlalu cepat berlalu
Samada kita sedar @ tidak
Anak2 makin membesar
Dan kita makin tua

Melalut jauh dah ni
Tapi ada hadis kata
'Elok untuk kita selalu mengingat mati ni'

Muhasabah amal buat bekal kita nanti
Sama2 kita usaha cari redha Allah
Amiiiinn

2 comments:

Daddy Ziyyad said...

betul tu...kita tak suka cerita pasal mati....padahal itulah yg kita pasti tuju...

Dr Singa said...

dah besarnya Adib Rizqin !!