Pages

14 January, 2015

Seru!!

Tak tau kenapa
Sejak seminggu yang lalu
Macam jadi angau
Sampai termimpi2
Nak ke Mekah,nak buat umrah

Mula2 buat x tahu jer
Mungkin sbb Maulud nabi baru nih kan
Tapi bila tahap sampai termimpi2
Terkejut2 tengah malam
Rasanya memang lain
Meremang bulu roma bila teringat mimpi melihat kaabah depan mata..

Aku mula browse around
Blog mereka2 yang dah sampai sana
Kos2 yang terlibat
Ittenarynya
Gambar,aktiviti di sana
Serta tip2 berguna
Aku jugak sedang baca pengalaman mereka yang bawa anak-anak kesana

Inikah orang panggil seru?
Wallahuallam!!

Sedikit sebanyak
Ada impian dari dulu
Nak buat haji sebelum umur 45 tahun bersama kekasih halal ku-en papa
Sebelum umur makin tua
Sebelum penyakit datang bertandang
Supaya tak menyusah sapa2

Kena kerja kuat lagi
Kumpul duit nak ke sana
Dan kena banyak lagi ilmu nak kena cari
Moga Allah permudahkan niat ini

Cemburu tengok orang yang dah sampai sana
Siap bawa anak-anak
Allahuakhbar...seronoknya mentarbiah anak begitu!

pic:google
 









4 comments:

Nur Inani said...

in sha allah ada rezeki sampai lah ke sana :D

AMIIZAA said...

insyallah lin....:)

Suliana said...

Amiin. Insylh.. Su pun teringin nk pegi tp bawa anak2 mcm leceh. Tgu diorg bsr skit baru best nk tgl

Daddy Ziyyad said...

aminnnnn....moga tercapai hasratnya....saya pun sama,teringin sgt nak ke sana...kena rajin kumpul duit sebab yg terbaik kita buat haji masa bdn tgh sihat...muda..