Pages

19 March, 2012

ini soal HATI :))

picca: google :)


weekend mmg totally  spend masa kat kg shj
terpacul isu ini
berkenaan dgn relative jugak ni- aku namakan relative A
yang dah bertunang dgn orang jauh
dan mungkin akan nikah tahun ni cuti sekolah bulan 6

elok2 tup2 dok plan itu- ini
ada seorang relative lain -aku namakan relative B

wat usul x masuk akal

mintak diputuskan shj tali pertunangan itu
dgn alasan tunangnya itu tidak bekerja
gitu- gini....dsbg
beliau bagi pulak  usul calon perempuan yang lain berjawatan guru pada relative A yang bakal menikah ni

kesian relative A yang nak menikah ni
serba x kena, serba x terkata
bertunang dekat setahun
elok nak buat majlis  dok dipersimpangan dilema gini

bagi aku - isu bakal isteri keja @ tak
bukan jadi isu kat sini
bukannya isteri yang akan bagi nafkah
itu bukan keja dia  cari duit @ nak tolong tampung belanja rumah
atau nak tolong cover hutang piutang bakal suami
ke ada orang kawin mmg stok carik isteri utk tolong bayar hutang ke ?

mmg isu menaikkan darah aku
aku pun dgn mulut xde insurannya
terus sound pada Relative A
"ko jangan dgr cakap Relative B tuh"

penat2 aku pg smp jauh sana
meminang/bertunang bagai
biar buat sampai jadi

next time nak bertunang, nak berkawin
buat guideline awal2
nak orang lagu mana
jangan half way baru nak terfikir dia x keja
dia dok jauh..dia itu..dia ini...

kata CINTA kan
harusler semua benda bukan jadi SOAL dah!!

percayalah, rezeki orang mendirikan masjid
rezeki itu ditangan Allah dik :)

4 comments:

gadisBunga said...

tekejut gak saya baca.

kalau lelakinya yg tak bekerja tu, boleh diterima jugak la alasannya. tapi perempuan?

littlehumblelynn said...

Gb,

skrg ada jgk org materialistik mcm nih.plg pantang guna isteri sndr nk tlg byr hutang lak.isteri tptnya afdal kat runah,kurang fitnah :-D

mummY daniSha said...

ish..ish...ade jugak org camtu...=p

littlehumblelynn said...

Mummy danisha

ituler pasal :'(