Pages

29 January, 2013

1st baking after 33y/o - Puding Roti

orang lain pandai macam2
aku nak baking puding roti jerk
kecoh macam nak wat pavlova kekdahnya

2-3 hari telek resepi dalam google
macam2 version ada
tapi as usual
aku akan cari versi paling murah,mudah & cepat
bab mengelat no wahid

jadiler utk tekak anak beranak
anak2 kata sedap
lohkong kata sedap
cukupler buat senang  sejuk hati mama

meh aku tepek resepi
utk mereka2 yang x pandai baking macam aku
utk yang dah pro- tak payah rujuk sini ler

bahan2
roti 4 keping
esen vanila
butter
telur 2 biji
susu cair 1 tin
gula 4 sudu
kismis

cara2
mula- potong roti2
sapu butter dan susun dalam loyang pembakar
dalam masa yang sama panaskan oven 180c
mangkuk yang lain-telur+esen vanila sikit+susu cair -kacau sampai sebati
lepas tuh curah atas loyang tadi
tabur sikit kismis kalo suker
dan boleh dibakar 30minit (atas-bawah)

kalo rajin wat ler sos kastad sekali

susu tin cair + gula 2 sudu +tepung jagung 2 sudu
didih sekejap atas dapor
sudah siap utk dimakan!!

selamat mencuba!
puding roti hasil tanganku !



8 comments:

SYANI said...

Bagus... aku yang dah 34 pun tak pernah membaking lagi..

Daddy Ziyyad said...

Ok la tu..pelan pelan belajar..:)

Mula mula puding...
Nanti dah expert, kek fondant pun boleh buat :)

Dr Singa said...

lepas tu... makarun...
:)

littlehumblelynn said...

Syani

Xper,smpt lg nk baking tuh

littlehumblelynn said...

Drdaddy

Kek fondant?

Itu adalah misi mustahil :(

littlehumblelynn said...

Dr singa,

Macaroon kita order jer dgn mommy zz ;))

Imaan09 said...

wahh..ok ler tu kakak.. 2 biji telur klu xde kuah kastard tu, rasa hanyir kot..xke?cmanapun, nampak menarekkk..semua puji, mesti sodapp le tuh!

littlehumblelynn said...

Lea,

Tuh kena buh esen vanilla tu,katanya hilangkn bau hanyir :))