Pages

12 May, 2011

senyum sampai ke telinga :=)

senyum :-)


kadang2 perkara yg betul2 susah pada mulanya
menjadi begitu mudah pada pengakhirannya
betuller kata pepatah

berakit-rakit ke hulu
berenang-renang ke tepian
bersakit-sakit dahulu
bersenang-senang kemudian

teringat seawal tahun hari itu
aku & en papa
jenuh survey rumah utk dibeli
jenuh ke sana-ke sini
x kira siang @ malam
utk mencari prospect property

bila dah jupe prospect
kelam-kelibut mencari bank loan pulak
jenuh window shopping merata bank
dlm masa yg sama berkejar masa dgn masa utk prepare S&P selama 21 hari tuh

bila dah sign S&P
barulah rasa lega sgt2..

dan malam ini
kalo diizinkan ALLAH
aku & suami akan amik kunci rumah dr owner

both parties has agreed that we will move in this end of this month
as tenant first while waiting our loan disburse from the bank

expected disbursement paling lewat penghujung August ni..
harapnya x berlarutan tempohnya
gara2 taknak bayar penalty 8% p.a tuh
mahal weeiiii!!

dgn  usaha & penantian selama ni
sgt berbaloi2 rasanya

ini betul2 pengalaman paling mahal dlm hidup aku rasanya
membeli rumah 2nd hand mmg mencabar betul
takkan sama dgn beli rumah under construction yg prosedur x sesusah beli umah 2nd hand

khidmat nasihat percuma
utk sesiapa yang masih mencari rumah
adviceable beli umah under construction

sgt senang-dan kosnya x semahal membeli  rumah 2nd hand ni
so sila rajin2 belek paper
rajin2 belek iklan perumahan &
tengok bila MAPEX/BPEX akan berlangsung di tempat anda
jangan jadi macam aku ok!!

apapun doakan semuanya berjalan lancar
dan sapa2 yg sudi nak tolong packing barang

you're almost more than welcome
hehehe!!

7 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alhamdulillah...:-)

Imaan09 said...

adoii..ye ke kak..baru bercadang2 nk beli y second hand..

Suliana said...

alhmdlh.. nnti upload gmbr rumah baru ye :-)

Daddy Ziyyad said...

Tahniah.

Memang berbaloi penat lelah selama ini..

Betul, rumah 2nd hand mmg susah prosedurnya....awak beli rumah kedua ke ni?

mzhany said...

kaklyn, kitorg pun beli yg 2nd ni. umm br je lepas sign s&p. umm lambat tu mmg lambat laa. ni seterusnya ni taktahu la cmne nih...

mekchu said...

penantian yang amat berbaloi... mekchu sukaaaaaa.... :)

*komen rabu lepas tak boleh publish ma... :(

DaZzlingLilLy said...

tahniah sbb dh berjaya mengharungi kesusahan nak memiliki rumah tu..moga urusan perpindahan berjalan lancar..nk packing2 ni mmg penat nnt..