Pages

03 March, 2011

hidup kena banyak tahu berSYUKUR kan :)

still happy ok :)


Apa rasanya terima result SKT –Performance review tahun lepas

Tak rasa apa2 pun..
Rasa mmg takat itu ajelah rezeki aku
Takat itu shj yg mampu aku lakukan tahun lepas


Tahun lepas boleh aku kategorikan tahun x berapa nak menjadik x best wat aku
Tahun anak2 sakit..tahun the whole family jatuh sakit
Tahun dimana 3 bulan sekali anak aku masuk ward
Belum lagik bab aku yg jatuh sakit..suami kena denggi
So tahun lepas penuh dlm calendar aku tetiba EL,tetiba NPL..tetiba MC lama


So bayangkan aje KPI bulanan aku confirmlah hancur lebur kan!!


Sedikit pun xde rasa ralat
Malah aku mmg expect itu aje yang mampu aku dapat

Tp bila en boss bg nasihat td
Kalo boleh improve sikit tahun ni..bla..bla..bla..


Aku leh senyum & jawab

Tgk dululer boss …
Kalo anak saya x sakit..saya x jatuh sakit..confirm saya boleh perform excellent tahun nih!!


Anak & family still priority bg aku !!
Kalo kena buang keja sekalipun ,insyaallah rezeki banyak tempat lain

Kwang..kwang..kwang..



En boss geleng kepala  : (

Agaknya dia pelik tgk aku dpt surat SKT yang hancus dgn senyum simpul
malah siap cakap thank you boss !!


Ada aku kesah!!!!!!!!!!!





Huhuhu…….. !!!


siapa yang xnak performance review  yang meletup baik kan
siapa lah yang xnak kenaikan gaji berdesup-desap kan

siapa yg x nak tuh..nampak sgt menipu kan!!

tp bg aku keja kena ikhlas
kena buat betul2
aku nak gaji aku berkat utk anak2 makan
aku nak sumber yang halal shj diisi ke perut mereka
smg berkat smp ke akhirat kelak

apapun syukur masih ada kerja tetap
berbanding mereka yg masih tercari2 keja tetap

apapun syukur alhamdulillah!!


5 comments:

ayu said...

sabar ye lynn..mudah2an tahun ni membawa seribu sinar kebahagian buat lynn sekeluarga..insyaallah..

cik fiza said...

salam singgah
SKT tu hanya penilaian yg dibuat oleh manusia..
boleh jd adil boleh jd x berapa nk adil..
setiap org ada cabaran masing2..
tak de rezeki tempat keje mgkin rezeki pd anak2 who knows :)

ibuafiqahhuzaifah said...

Lynn

Banyakkkan bersabar..
moga 2011 membawa sinar bahagia utk kita semua..

PynGees said...

it's ok k.lynn...kn ke kerja itu hal dunia klu m'harapkan pujian...walhal ia satu ibadah jika org tau niat kita kerja dgn pnh keikhlasan...

i agree...apa..apa..apapun...family harus NO.1...rezeki kita bkn b'gantung pd boss yg kasi SKT...tp pd Ilahi...

moga 2011 k.lyn & family diberi kesihatan yg baik & mampu melaksanakan amanat dgn lbh superbbb..amin..

littlehumblelynn said...

ayu;

insyaallah..doakan yek :)

cik fiza

tq sbb singgah sini..ituler SKT..boleh buat mood swing satu harik!!

irnie

tima kasih..insyaallah..smg x de lagik episod kuar- masuk hospital ..

gee

tima kasih..mmg swing habis mood kelmarin..kerana x perform tahun lepas..sedangkan previous year kita ok..terus kena judge kita looser..tuh yg rasa nak marah tuh!!sabor je lah..