Pages

01 February, 2013

aku maafkan KAMU!


quote of a day !
semalam
hari terbaik utk KPI aku
dan semalam jugak hari paling sedih utk aku

kejayaan kita
bukan semua orang suka
kalo yang tumpang gembira
hanya mereka2 yang berada disekeliling kita
yang melihat jatuh-bangunnya kita

ada mereka2
yang sangat annoying
selamba mengata belakang2-di tinggikan volume suaranya
tapi purposely ditujukan utk diri aku
surprisingly mereka2 ini adalah insan2 yang berjantina LELAKI

mulanya aku buat tak tahu
buat tak paham & buat pekak
tapi hati perempuan ini
bila di provoke itu & ini

bertakung jugak air mata
bila ada kawan baik datang tepuk bahu
bercucuran air mata jatuh
makin laju & makin teresak2

akulah perempuan cengeng itu

tapi tangisan itu berhenti bila aku mula masuk kereta
dan pulang ke rumah
penawarnya ada dirumah
di mata anak2ku

begitulah manusia
saat kita tersungkur
mereka tumpang ketawa berdekah2
saat kita berjaya melebihi mereka
caci maki-provokasi-SINDIR sana sini
semuanya berbaur dengki & irihati

alhamdulillah
Allah maha mendengar
Allah lebih mengetahui
mungkin kali ini rezeki berpihak pada aku

hari nih aku kembali semula ke opis
dgn tekad supaya
semalam adalah hari terakhir aku menangis
utk mereka2 yang langsung tak memberi manfaat pada aku

tali silaturrahim
yang aku jalinkan dgn baik sejak 4 tahun yang lalu
sudah tercarik benangnya semalam
tak mungkin cantik tenunannya lagi hari nih & esok
biarpun benang emas jadi galang gantinya

aku sudah memaafkan mereka seusai solat subuh pagi tadi
tiada lagi dendam kesumat
semoga mereka2 ini tidak mencari aku di hari penghakiman kelak

dan maafkan aku kawan
aku tak perlukan kalian
sebagai kawan lagi

kalian umpama back stabber
talam bermuka2
yang umpama melukut di tepi gantang
berkawan utk manfaat
bukan ikhlas menjalin silaturrahim

utk kawan2ku yang lain
yang datang bertanya
yang concerned
terima kasih banyak2

syg kamu ketat2!!