Pages

16 February, 2013

Macaroni bakar- resepi google

Bila mari sawan oven
Segala benda resepi
Godek nk cuba

Macaroni bakar nih
Sgt signifikan hubung kaitnya dgn aku
Pertama kali mencubanya
Sewaktu berumur 13 thn
Edisi masak2 di kelas KH
Sedapnya masa tuh
Smp teringat2!!
Deria rasa bg aku waktu tuh
Antara makanan plg lazatlah

Dan kini setelah berpuluh thn
To be exact slps 21 thn
Aku teringin nk masak sndr

Masaknya x susah mana
Campak2 siap!!

Meh aku share resepi
Versi google
Aku as usual-suka cari resepi yg x byk bhn & mudah
Dasarrrr!!

Bhn2
Macaroni-rebus smp lembut
Daging cincang
Kentang-potong dadu
Lobak merah-potong dadu
Bwg merah holland-ptg dadu
Rempah kari -campur dgn air sikit

Utk kastad
Susu cair 1 tin
Telur gred A -aku letak 4bj shj
Gula 1 sd
Garam 1 sd kecik
Tepung gandum 2 sudu besar

Cara2
Tumis bwg & rempah kari
Masukkan daging kisar
Masukkan kentang & lobak sekali
Masak smp empuk
Baru masukkan macaroni yg dh siap rebus tuh
Ok.siap !

Sediakan loyang
Sapu butter keliling
Panaskan oven 180degree

Masukkan macaroni
Curah kastad
Dan jugak taburkan keju cheddar

Masak dlm oven api bwh dulu 30minit
Dan masak guna api atas shj 10minit
Atau sehingga masak
Boleh test guna garpu

Inshaaallah
Menjadik!

Masa penyediaan-campur tolak 50minit

Selamat Mencuba ;))





2 comments:

gadisBunga™ said...

layan sungguh makan nih...kira kalori...kira kalori...heheheh~

Imaan09 said...

aaaaa..sedapp!