Pages

11 June, 2012

kuih lopes :))




aku angkat tanganlah
bab kuih-muih,cookies nih
mmg aku x pandai buat
kalo nak buat jugak mmg kena telek buku resepi pagi-petang siang malam
mintak ilham,siap berdoa panjang
moga2 menjadik

begitu sekali kalo dtg roh teringin nak makan kuih
mulalah belek buku resepi sampai lunyai
dr depan ke belakang..
mmg peel pelik aku gitu!!

baru2 nih gatal tangan
beli resepi kuih kukus Chef Hanielieza
kat Minerva Jalan TAR
niat sebenarnya nak beli buku BUKAN SEKADAR RESEPI- RozaRoslan
tp tgk buku resepi tuh macam menarik..amik jugak!!
dasar.....

balik..telek punya telek
terliur nak makan kuih lopes
sedapnya!!

belek stok kat dapor..sumer ada except pewarna hijau & kelapa parut
rendam beras pulut 3 jam
keletung-keletang kat dapor
x sampai sejam siap kuih lopes idaman

wallaweiiiii
sedap..mmg sedap
maksudnya resepi chef nih mmg menjadik ikut tekak aku

dan..dan tanya lohkong
berapa sewa tapak nak meniaga pasar ramadhan nanti?

hahahahhaha...
giler berangan!!

10 comments:

zailamohamad said...

waaah, tak salah kalau berangan kan..nak kan kesungguhan saje..hehehe

kalo mung niaga di param, aku sokong! nanti aku g beli kat gerai mung..hehehe

DrSinga said...

mana gambornya!?
:)

Imaan09 said...

hahaha.. sedap la tu siap bleh nak buat meniaga kan.. kak, y plg sedap, y buat sdiri laa..boleh customize ikut kita nak cmana..y jual mana ada nak sdap sbb buat banyak2..

gadisBunga said...

cepat meniaga kak. cemana kira? 3 singgit? hahaha!

littlehumblelynn said...

Zaila,

nk msk hr2 pun jenuh.ada ht mau meniaga.sila gelakkan aku

littlehumblelynn said...

Dr.
Xde nmpk ke gmbrnya?

Ada sy tepek sini.

littlehumblelynn said...

Lea,

sdp ikut tekak kita.tekak org lain x tau lgk.huhuhu

littlehumblelynn said...

Gb,
x blk modal.kena jual 2-rm1.huhuhu

~♥ iella ♥~ said...

beli gak buku tue..kononya nk naik tarafkan mutu masakan...tp hancus...x mencuba lg pun.

Sy salah seorg yg x pandai memasak..hehe


http://fadthnwan.blogspot.com/

littlehumblelynn said...

Iella,

org x pdi mcm kita jerk yg kena beli buku resepi.kena cuba jgk.if not,x tau jd ke tak.

salam kenal