Pages

25 June, 2012

beringat sebelum kena !!


kes anak2 hilang
terutamanya di shopping complex
mmg kes yang boleh dikategorikan sbg "kecuaian ibubapa"

weekend yang lepas
kes pertama
sabtu aku ke Jusco AEON Maluri
ternampak seorang ibu muda lingkungan 30an
mungkin sebaya aku
yang merungut2 kehilangan anak lelakinya 
yang berusia 4 tahun

berlari dia sana-sini
sambil berteriak panggil nama anaknya
mujur berjupa jugak anaknya yang sedang menangis2 sambil dipujuk sales assistant kat situ
dalam pada itu ibu tersebut riuh mulut mengatakan 
anaknya yang x tahu dok diam
berlarik tak cukup tanah

kes kedua
di Tesco Puchong
waktu aku sibuk nak dapatkan warranty utk iron kami
ada budak kecik sebaya auni
 menangis bagai nak rak
mujur x berguling aje
kes yang sama
kehilangan ibubapanya 

bila pihak Tesco umumkan ttg penemuan seorang kanak2 perempuan
barulah dtg seorang bapa muda datang tersengih2-rasa nak penampar jer dukung anak dia
aku lak yang rasa EMO !!

bagi aku
mmg lumrah kanak2 
suka berlarik
suka explore sana-sini
dan kita sbg ibubapa kena main peranan

bagi aku penggunaan trolley besar di pasaraya
sgt membantu
even kak ain dah 6 tahun
dia tetap kena dok dlm trolley tuh

biarlah kadang2 terpaksa heret 2 trolley sbb x muat nak isi barang
heret jugak 
sayang anak punya pasal kan..

bagi aku..
kalo anak jenis x reti dok diam seminit
mmg terpaksa tgglkan di rumah
pg shopping sendiri2 sudah
if not shopping kemana
dok terjerit2 carik anak pas sudah..

sbb itu kalo bawak kanak2 
mmg akan belek baju sekali imbas
agak2 cantik
agak2 muat
agak2 harga munasabah
mmg main amik terus bayar
takde makna nak window shopping dgn kanak2

sbb anak2 aku 
jenis x suka dok tggu aku belek baju lama2
harus jugak menjerit melalak kat situ jgk

so kadang2 tuh kalo aku amik AL
aku g ler shopping sorang2 
sementara kanak2 kat taska
lebih aman gitu!!

kawan2 pulak macammana?

apapun biarlah anak2 menangis x dapat berlarik sana-sini
asalkan aku x menangis kemudian hari

so far alhamdulillah
anak2 aku bila kat tpt org ramai
ada sedikit takut pada strangers!!

my treasure :))
 loves them both
and will always be!!

*maaf..skrg mmg slow BW..blog & segala yang seumpamanya mmg telah diblock dgn jayanya oleh pengurusan ..nak x nak BW pelan2 malam2 hari..BW rajin sblm tido..tp kalo x tggl komen maksudnya x larat nak tekan guna tabby ler tuh!!



2 comments:

mummY daniSha said...

betul..danisha pun masukkan dlm troli.....risau dgn zaman skang yg dah x selamat

gadisBunga™ said...

kena jaga2 lebih sekarang ni. terlepas pandang sesaat mungkin akan menyesal seumur hidup...