Pages

29 June, 2011

when its late :x

bila kawan baik period dtg lambat
jenuh pulak wat counter offer dgn diri sendiri
xkan preggy kot
x kot...x mungkin...
baru lewat berapa hari je kan..

idea2 menyedapkan hati

tetiba malam td smbl mengosok pakaian keja aku,en papa & baju sekolah kak ain
aku teringatkan beberapa simptom early pregnancy
masa aku mengandungkan ain dulu

aku mengandung buat pertama kali pada bulan kelahiran 9,2006
so mmg hadiah hari jadi dr en papalah tuh

dulu manalah kita nak tahu
kita mengandung kan..

tau2 aje tetiba demam
dlm demam gagah jugak nak pg kedai mamak sorang2 beli nescafe ais
punyalah gigih tuh!!
bila malam aje rasa makin panas
dan kepanasan tuh menjalar dr kaki mulanya
mmg x sedap badan...

tekak loya...muntah2 waktu pg
muntah tahap rasa nak kuar isi perut bagai
seksa ke main..

barulah aku terhegeh2 beli UPT kat farmasi
aku ingat lagi..masa tuh aku beli di farmasi di Alamanda
x menyempat2 ..dekat public toilet dlm Alamanda tuh jugak aku try

sgt magik...terus kuar 2 line sgt terang
rasa terkejut yg amat sgt
maklumlah inai kat jari masih ada lagik

tp sgt kesian pd aku ..hubby jauh that time
so hanya call dia & bagitau berita baik tuh

next day ke klinik kesihatan putrajaya dgn mak
dr sahkan 5w pregnant

so moral of this entry :-

+belum mengidam merepek2 lagik
selain nak melantak GCB shj

+tgh flu shj..x demam pun..
dah telan loratadine..x jalan lagik..
benci makan ubat flu sbnrnya..weng sepanjang pagi

+x de loya2..boleh gosok gigi tanpa rasa loya
belum muntah2

so selamat kot  agaknya..

ke tak Selamat ?

apapun tggu seminggu lagik
mana tau terlekat badi kawan2 yg tgh preggy

kalo ada redha ajelah
kalo xde...doa cepat2 smg kwn baik cepat2 dtg

kalo x dtg susah ht jugak...sbb takutkan kesan lepas operation tahun lepas
dah x larat nak ngadap gynae.. :(



 * pg2 hujan di PJ..basah lenjun masuk opis...

7 comments:

DrSinga said...

aiyokkkkkkkk!!!!!!!!

gadisBunga said...

ha...ha....tak tau.....

Kunang-Kunang said...

Faham-faham!!!, betapa susahnya hati bila kawan baik lambat tiba........... Tak aper tu rezeki.

ayu said...

menanti berita gembira dari lynn..^_^

littlehumblelynn said...

dr;

ko mmg dr...sila simpati pd tuan badan ni...

gb;
amboi..nantiler time dia nanti..

kunang2;

tuh ler kak..susah hati ni.. :(

ayu;

hehehehe...
xtau ler ayu,...kalo ada redha ajelah!!

PynGees said...

oo..ooo..xpe la k.lynn..klu dh rezeki Alhamdulillah..tp klu bkn hopefully xde mslh lain pd k.lynn..

Imaan09 said...

ahahaa..bes plak baca time2 ngandung ni..