Pages

28 June, 2011

mother touch :-)



sejak berpindah mmg ain & auni akan ku heret seawal 615am ke ampang
both of them akan tido dlm keta
by 7am dh smp ampang
kak ain terpaksa mandi dulu di taska sblm ke kindy yg terletak selang 2 buah rumah je dr taska dia

pg nih mengaruk menangis2 tak mo pg sekolah
jenuh aku memujuk
mcm2 alasan..katanya mata dia sakit lah..
tp sbnrnya dia x cukup tido
mlm td bantai tido kul 11pm dgn si auni

so dlm dok pujuk2 dia
aku cakap ngan dia..oklah meh sini mama mandikan ain

aku pun mandikan dia di taska
siapkan dia pakai seragam bagai
dah siap wangi2 pakai bedak

senyum lak dia...sgt manis senyuman dia pg ini !!

terus mahu pg sekolah..

ajaibnya tangan ibu kan..!!

sebelum kami pindah mmg selalunya aku akan siapkan dia sblm ke sekolah
tp sbb kekangan masa skrg ni sbb aku kena rushed ke PJ dr ampang pulak
skrg ni terpaksa mintak nanny kat taska yg tlg siapkan dia

secara emosinya...
anakku ain protes dlm diam
dia masih mahukan aku menyiapkan dia sblm ke sekolah

so mulai pg ni sewaktu otw ke tpt keja
aku nekad akan amik sedikit masa utk siapkan ain sblm ke sekolah
biarlah aku lewat sikit masuk opis

as long as this  " mother touch " will brought sweetest smile ever throughout the day 

sometimes kita buat sesuatu yg sgt kecil
tp sgt bermakna utk anak2 kita

they need us more & more
never had enough time to spread the loves
never has boundaries to show that we care

and never left out any single moment with the one we care

6 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

betul tu kak..sentuhan mak kan ajaib
uih awalnye akak kuar umah..sy masih lena diulit intan kdg2 tu time camtu ehhehe

Suliana said...

betul tu.. kadang2 anak2 ni pagi2 kena la jaga hati dia baik2. kalau tak, dgn kita sekali moody kan :-)

azam said...

awalnya.......
tdo best skit

PynGees said...

kak lynn...

sgt setuju!... mcm gak makanan..kan air tgn ibu yg t'baik & penuh berkat... Qhaleef pn klu dia bgn awal & mntk mandi gee akan mandikan..wlupun PASTI akan t'lewat seminit dua...

ayu said...

mmg sentuhan ibu itu sangat bermakna kan...



oooo...mlm tadi anak2 layan juvana ye..hehe

littlehumblelynn said...

rose;

mom' hand is miracle hand..can heal & can soften the hard stones..hehee...tpaksa kuar awal..kak ain x nak tukar sekolah lagik..

sue;

tau xper..kalo mood dia swing..kita pun kena sama..

azam

tau xper..rumah kat hujung dunia ..

gee;

absolutely right....apapun tangan ibu ni yg plg berkat dlm apa2 jua perkara pun..

ayu;
tuhler..sentuhan ibu sentuhan ajaib...

layan juvana--wajib tonton!!