Pages

26 June, 2011

never ending stories for raising both of you - kak ain & auni


semalam sewaktu aku,en papa & kak ain
solat maghrib berjemaah di family hall tgkt atas
auni as usual tgh sibuk lari sana-sinun
alahai..budak ni mmg x reti dok diam..baik sihat mahupun sakit..

baru 2 rakaat,,si kecik ni berlari2 & jatuh tersembam di sudut kaki aku
menangis melolong2
kak ain kuar dr saf dan mendapatkan adiknya
aku & en papa menyudahkan solat maghrib

habis aje bagi salam tgk kak ain pulak nangis melolong2
rupanya mulut adik auni pecah luka..
darah meleleh2 sgt banyak
sampai terkena telekung aku yg x sempat bukak lagik

alahai anak...
en papa amik ais ...utk hentikan pendarahan..
nasib baik x teruk sgt

tp melihatkan kak ain yg begitu sayangkan adiknya
buat aku sayu sgt2
dia menangis2 sambil menyebut 

"kakak x nak auni mati "

agaknya bila tgk darah banyak that time
terus dia rasa sedih sgt tgk adiknya

sedangkan kalo dia marahkan adiknya
kaki-tangan bukan main laju
pernah smp satu masa ditendangnya adik dia
dan sebab itu kena rotan bagai dgn aku lak ..

apapun darah yg mengalir tetap sama
walau marah m/manapun ttp rasa kasih & sayang pada saudara kandung takkan luput dlm hati kita
dan itulah uniknya kita ciptaan ALLAH kan..

sedikit insaf melihatkan scene ini
mungkin for others its nothing tp pd aku its mean more than everything

dalam hati smg kak ain & adik auni akan sayang-menyayangi sampai bila2
smg dijauhkan sifat irihati antara kedua mereka
dan mereka akan jadi saudara kandung yg rapat bila besar nanti

kak ain & auni
mama proud with both of you!!

smg kamu berdua akan selalu menjadi kebanggaan kami smp bila2
amin..


7 comments:

ayu said...

teruk ke luka auni tu? aduh..siannya..tapi, kak ain mmg bijak dan pantas la..semoga mereka akan terus rapat sampai ke besar nanti ye..

Lily@MamaZaraZareef said...

sayangnya kak ain pada adik yek..bile adik terluka die pon leh nangis sekali..smoga kasih sayang kakak-adik n akan terus berkekalan selamanya..InsyaAllah..=)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alor..so sweet..
betul tu kak..anak2 buah sy pon ramai camtu..kan main lagi pukul, marah adik..tapi time2 org buli adik dia..pandai lak dia backing..ehehhe

moga auni n ain saling syg menyayang sampai bila2..aminn

Imaan09 said...

penyayang betul kakak nye tu.. my imaan br potong rambut, tgk rambt dia, mesti teringat kak ain.. wlupun xpenah jumpa, tgk gambar je, tp cm sama..hehe

PynGees said...

alahai...syahdu baca n3 k.lynn...moga kak ain dpt jadi kakak yg baik utk adiknya auni & begitu gak sblknya...

b'tuah k.lynn sbg ibu...:D

DrSinga said...

suruh mereka baca entri ini bila mereka dah besar nanti.
:)

Mixed-family in da house.... said...

Mungkin agak lewat bg sy baca entry ini sbb br kenal kn. but truly i'm so touch. hopefully my two boys will love n care for each other. insyaallah