Pages

16 June, 2011

im hate this feeling!!!

sometimes im felt not fair to both of my kids
i have to left them at home
while both of them falled sick

auni mula demam isnin lepas - sampai pg ni x nampak gaya nak kebah
makan ubat turunlah temp..then few hours naik mendadak tempnya..
semalam aku dah EL bawak auni ke Tawakal jupe paed
sbbnya usually kalo auni demam lama..aku akan ke tawakal & paed akan bg ubat lain
selalunya serasi dgn ubat tuh
tp smp pg ni..kul 5am td temp 38.5
so aku sedikit susah hati

ain pulak pg2 ni masa  en papa kejutkan utk bangun mandi
terasa badan dia panas..demam jugak!
check temp 38.5 jugak
so bagi ubat demam siap2

aku ikutkan hati mmg aku nak ponteng keja
sbb kesiankan mak menjaga dua budak yg demam ni
tp memikirkan semalam baru aje EL..nampak macam x kena memanjang monteng pulak
aku kuatkan hati pg jugak keja
wpun anak2 menangis secara berjemaah pd td
sayu sgt2 hati ni

meleleh2 air mata
nak melangkah keluar rumah
im really hate this feeling!!!!!!!!!!!

kalo org tanya mana lg penting anak @ kerjaya
anak lebih penting dlm mana2 listpun..itu aku x nafikan
tp dalam masa yg sama periuk nasi pun kena jaga jugak
susah nak elaborate situasi aku skrg
hanya org yg mengalami aje yg boleh faham

esok kalo auni still demam means  sabtu kena bwk ke TH semula
sbbnya paed nak jupe semula sabtu ni kalo still demam
will run for blood test again.

dah lama auni x kena prolonged fever macam ni
susah sgt2 hati aku sbnrnya
track record auni sgt baik sejak nov tahun lepas
malah paed puji sgt2 semalam
setakat demam sehari dua then kebah
tp kali ni..rasanya..was'nt a good sign

tapi siapalah aku kan..
nak menidakkan setiap satu dugaan Allah
smg setiap apa yg berlaku tersembunyi 1001 rahmat disebaliknya

cuma kali nih aku berdoa2 banyak
smg demam auni x melarat
x melibatkan segala sistem respirasinya
bukan broncho-pneumonia/pneumonia berapa degree pun..aku x nak dgr
bukan lung infection..
aku sgt takut bab2 itu!!

tapi w/apapun..aku xde daya menolak ketentuan dia

lil auni..kak ain
smg kamu berdua cepat2 sembuh


auni last Nov -Tawakal Hospital due to pneumonia --may this will be last !!

 mode : im down!!

7 comments:

Daddy Ziyyad said...

semoga Ain & Auni cepat sembuh..hati seorang ibu, begitulah..sekarang saya faham isi hati seorang wanita bergelar ibu, bagaimana risaunya mereka..sebab ramai ibu2 yang membawa naka mereka sakit jumpa saya..

ibuafiqahhuzaifah said...

salam

lynn,
anak irni pun kena simptom yg sama..tp xder demam tp batuk selsema..dah masuk 2mgu n dah 2x tukar ubat..
hari2 tukar cadar sbb batuk2 muntah..
sabar byk2 lyn..
n huzaifah dah 2x amik neb sbb kahak degil xmo kuar dari lung nya..
hishhhh!
moga tabah jaga ank2 yg xsihat nie.

Marsha~ said...

insyaAllah tak ape2... doa banyak2 ye....

ayu said...

moga2 tak ada apa2 ye...ye, dilema betul bila kita ibu yang berkejaya kan..

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum

Semoga auni semboh segera.

secangkir madu merah said...

lynn, bebanyakkan sabar.. itu dugaan utk awak. akak doakan semoga anak2 awak cepat sembuh dan kembali sehat.. jgn sedeh sedeh ya..

littlehumblelynn said...

drdaddy;

tq doc..itulah hati ibu..rawan jadinya bila anak2 sakit...

irnie;

kdg2 tertanya smp bila anak kita sakit kn..sabar aje lah smg ada penawar nanti..

marsha;

dok harap jugak xde apa2..tp apa nak dikata.warded skrg ni ;(

ayu;

tau takper..ssh jd ibu yg bekerja ni..tp kalo lah kita org senang..

kunang2;

wslam-tq kak..

kak scm;

tq kak..doakan auni cepat sihat yea kak..