Pages

12 November, 2012

JJCM KUCHING-FINALE


Aku mintak maaf banyak2 
kali nih baru nak up citer Final JJCM Kuching
mmg amik masa sgt lama nak menyiapkan entry hari ke 3 nih
selain sibuk bekerja 
sibuk beraya Haji baru nih 
mmg x sempat nak telek gambar 

hari ketiga merupakan hari terakhir di Kuching 
pagi2 dah check out dr homestay 
travel guide kami bawak g breakfast 
dan kami dibawa ke pelbagai jenis muzium 

muzium yang aku masih ingat namanya 
Muzium Kuching 
Muzium Alam Semulajadi 
Muzium Kesenian 
ini pun ingat2 lupa muzium nih 
kedudukan antara satu sama lain dekat2 jerk 
kira kalo jalan kaki tuh x sempat nak berpeluh kata orang 
dan yang menariknya tiada bayaran dikenakan-PERCUMA 

bosan jugaklah utk org yang x berapa minat subjek sejarah mcm aku kan
tp utk mengenal Sarawak secara ringkas kunjungan ke Muzium mmg digalakkan
layan ajelah gambar di bawah..


mork house depan muzium..
dalam muzium kucing tuh...


aksi2 yang x mahu ditonton!
balik aje lawatan muzium tuh
kitorang g The Spring
tgk shopping mall terbesar di Kuching
tapi x menyopping pun
g makan Pizza Hut jerk

balik dr situ terus menuju ke Airport
check in baggage
mujur x kena excess baggage
legaa..

alhamdulillah , flight cuma delay 15 minit jerk
safely landed LCCT dalam kul 5pm rasanya

apapun Kuching mmg sesuai utk dilawati 
banyak tempat jugak yang x sempat aku lawat
sbbnya terikat dgn masa 
terkekang dgn keadaan cuaca
dan sangat kena tolerate dgn mood kanak2
susah nak travel dgn kanak2 ok
kalo mood meragam mmg sakit jiwa kita jadinya

utk mereka yang belum ke Kuching
rasanya boleh letak dalam wishlist
tempat yang wajar dikunjungi

phuhhh legaa
dah siap entry penutup Kuching

next vacation
insyaallah ada rezeki 
nak pegi KK pulak
itu kisah tahun depan pulak..
kalo AA nak bagi tiket murah macam g Kuching lagik
mana nak carik tiket g KUCHING RM68 pegi-balik ok..

sila mimpi!!


1 comment:

Imaan09 said...

G kK gtau saya kak.. Mana tau bleh tlg apa patut