04 July, 2011

rombongan sekolah



kecik2 masa zaman sekolah
mmg cukup rajin join  rombongan sambil belajar ni
rasanya umur aku 6tahun aku dh mula join pg rombongan ni
masa tuh belajar kat tadika perpaduan
kalo x silap pg Zoo Negara rasanya

aku ingat lagik
mak siapkan aku pagi2..pakai baju
pakaikan bedak wangi2..sikat rambut ikat comel2
suh breakfast & yang paling aku ingat mak siapkan bekal lagik
tp dah x ingat apa menunya
dan yang paling best arwah abah bagi duit RM5
masa tuh tahun 1985-dpt duit banyak tuh rasa mewah sgt
rasa nak melompat2

masa nak pg naik bas mak& arwah abah tggu smp naik bas
masa tuh bergenang air mata sbb x pernah lagi pg mana2 tanpa mak-abah
mak /arwah abah pesan jalan pegang tangan kawan
nak kencing / berak cepat2 bagitau cikgu
jangan lari2..ikut cikgu pegi mana pun..

sgt manis bila diingat2kan momen itu
sgt sebak bila teringatkan arwah abah..
al fatihah utk arwah abah

dan aku yakin anak aku kak ain excited macam tuh jugak

last week kak ain bagi surat dr kindy dia
surat pemberitahuan/ kebenaran  nak bawak pg lawatan ke Petrosains KLCC esok

aku x kisah sgt
cuma sedikit debar jugakler
sbb anak aku x pernah ikut rombongan mana2

apapun ini pengalaman pertama utk dia
so sedikit-sebanyak mama-papanya excited lah jugak

siap tanya -kak ain nak bawak bekal apa esok?
nak duit belanja x?

x sabar menunggu hari esok

melihatkan senyuman manis dr anakku itu
mendengarkan mulut kecik tu membebel x berhenti


im really cant wait !!

susah hati :(

the warmest hugs ever..


sgt susah hati
bila mak jatuh sakit
dan lebih susah hati
bila dia kata dia sakit sikit
x perlu nak ke hospital.. x payah nak ke klinik bagai

kalo budak2 boleh jugak ku heret ke klinik,hospital
tp ini mak..bukan boleh kita paksa
bukan boleh kita sebut pun pasal hospital/klinik
marah amat dia..

alahai..susahnya hati!!
susah sgt2 kita nak memahami hati ibu kan


Ya Allah
Kembalikanlah kesihatan ibuku
Kembalikan kekuatan tubuhnya
Kasihanilah dia sebagaimana dia mengasihiku  & memeliharaku sewaktu aku masih kecil
Permudahkanlah setiap pekerjaannya
Ringankanlah kesakitannya

03 July, 2011

very troublesome :-(


aku tak pernah booked ticket thru airasiago.com
dulu pernah beli tiket airline shj
x pernah pulak beli pakej airline ticket & hotel sekaligus
tp sbb niat nak g penang tertangguh dr hujung tahun lepas
so aku & en papa wat ad-hoc planning utk ke penang


mmg kalo ikutkan harga pakej
lagi murah beli pakej drpd beli tiket airline semata2
tp kalo kwn2 perasan bila beli thru airasiago.com
kita hanya beli tiket & hotel..serta tour package kalo berkenan

bab nak check in baggage kita kena daftar online dekat airasia.com
kena daftar sbg ahli
then thru manage booking baru lah kita leh check in baggage
baru leh pilih seat..baru leh pilih menu on board
very troublesome :(

as customer aku rasa airasia patut memudahkan customer
patutnya semasa proses nak book ticket tuh
dah boleh siapkan sekali harung 

nasib baik ada kwn yg bagitau 
yang baggage kena check in awal if not will be charged as airport rate
which is higher..expensive

apapun still x sempat nak check in baggage
next week monday baru nak hadap betul2
nak telek bg puas hati

kalo kat rumah nak hadap internet
macam pencuri lagaknya
kena cepat..tangkas..ligat

if not anak2 akan sound mama
"mama ni asik main komputer je"

anak2 skrg...lg berani kan..
bab menjawab no wahid!!



* opps..kawan baik dah dtg semalam...hehehe




01 July, 2011

welcome july :-)



welcome July 2011
bulan ni kena keja keras sikit
bulan ni kena repair KPI yang jatuh tergolek2 berturut bulan 5 & 6

so aku akan make sure bulan 3 KPI akan elok sikitler
x suka lak kalo memanjang boss tgk semacam bila hujung bulan
sgt x best!!

bulan ni jugak i/allah akan mengadakan majlis doa selamat masuk rumah baru
belum ada tarikh muktamad lagik
apapun sbnrnya bergantung pd katerer jugak
jenuh pulak nak kow tim masa available dia

apapun selamat datang bulan julai
ada 2 abang kandung akan sambut besday di bulan ini

sebelum terlupa
auni ada appointment dgn ENT specialist 13/7/2011

smg sumernya akan berjalan lancar
dan Auni x perlu ke ENT lagik..

insyaallah!!

29 June, 2011

when its late :x

bila kawan baik period dtg lambat
jenuh pulak wat counter offer dgn diri sendiri
xkan preggy kot
x kot...x mungkin...
baru lewat berapa hari je kan..

idea2 menyedapkan hati

tetiba malam td smbl mengosok pakaian keja aku,en papa & baju sekolah kak ain
aku teringatkan beberapa simptom early pregnancy
masa aku mengandungkan ain dulu

aku mengandung buat pertama kali pada bulan kelahiran 9,2006
so mmg hadiah hari jadi dr en papalah tuh

dulu manalah kita nak tahu
kita mengandung kan..

tau2 aje tetiba demam
dlm demam gagah jugak nak pg kedai mamak sorang2 beli nescafe ais
punyalah gigih tuh!!
bila malam aje rasa makin panas
dan kepanasan tuh menjalar dr kaki mulanya
mmg x sedap badan...

tekak loya...muntah2 waktu pg
muntah tahap rasa nak kuar isi perut bagai
seksa ke main..

barulah aku terhegeh2 beli UPT kat farmasi
aku ingat lagi..masa tuh aku beli di farmasi di Alamanda
x menyempat2 ..dekat public toilet dlm Alamanda tuh jugak aku try

sgt magik...terus kuar 2 line sgt terang
rasa terkejut yg amat sgt
maklumlah inai kat jari masih ada lagik

tp sgt kesian pd aku ..hubby jauh that time
so hanya call dia & bagitau berita baik tuh

next day ke klinik kesihatan putrajaya dgn mak
dr sahkan 5w pregnant

so moral of this entry :-

+belum mengidam merepek2 lagik
selain nak melantak GCB shj

+tgh flu shj..x demam pun..
dah telan loratadine..x jalan lagik..
benci makan ubat flu sbnrnya..weng sepanjang pagi

+x de loya2..boleh gosok gigi tanpa rasa loya
belum muntah2

so selamat kot  agaknya..

ke tak Selamat ?

apapun tggu seminggu lagik
mana tau terlekat badi kawan2 yg tgh preggy

kalo ada redha ajelah
kalo xde...doa cepat2 smg kwn baik cepat2 dtg

kalo x dtg susah ht jugak...sbb takutkan kesan lepas operation tahun lepas
dah x larat nak ngadap gynae.. :(



 * pg2 hujan di PJ..basah lenjun masuk opis...

28 June, 2011

mother touch :-)



sejak berpindah mmg ain & auni akan ku heret seawal 615am ke ampang
both of them akan tido dlm keta
by 7am dh smp ampang
kak ain terpaksa mandi dulu di taska sblm ke kindy yg terletak selang 2 buah rumah je dr taska dia

pg nih mengaruk menangis2 tak mo pg sekolah
jenuh aku memujuk
mcm2 alasan..katanya mata dia sakit lah..
tp sbnrnya dia x cukup tido
mlm td bantai tido kul 11pm dgn si auni

so dlm dok pujuk2 dia
aku cakap ngan dia..oklah meh sini mama mandikan ain

aku pun mandikan dia di taska
siapkan dia pakai seragam bagai
dah siap wangi2 pakai bedak

senyum lak dia...sgt manis senyuman dia pg ini !!

terus mahu pg sekolah..

ajaibnya tangan ibu kan..!!

sebelum kami pindah mmg selalunya aku akan siapkan dia sblm ke sekolah
tp sbb kekangan masa skrg ni sbb aku kena rushed ke PJ dr ampang pulak
skrg ni terpaksa mintak nanny kat taska yg tlg siapkan dia

secara emosinya...
anakku ain protes dlm diam
dia masih mahukan aku menyiapkan dia sblm ke sekolah

so mulai pg ni sewaktu otw ke tpt keja
aku nekad akan amik sedikit masa utk siapkan ain sblm ke sekolah
biarlah aku lewat sikit masuk opis

as long as this  " mother touch " will brought sweetest smile ever throughout the day 

sometimes kita buat sesuatu yg sgt kecil
tp sgt bermakna utk anak2 kita

they need us more & more
never had enough time to spread the loves
never has boundaries to show that we care

and never left out any single moment with the one we care

26 June, 2011

never ending stories for raising both of you - kak ain & auni


semalam sewaktu aku,en papa & kak ain
solat maghrib berjemaah di family hall tgkt atas
auni as usual tgh sibuk lari sana-sinun
alahai..budak ni mmg x reti dok diam..baik sihat mahupun sakit..

baru 2 rakaat,,si kecik ni berlari2 & jatuh tersembam di sudut kaki aku
menangis melolong2
kak ain kuar dr saf dan mendapatkan adiknya
aku & en papa menyudahkan solat maghrib

habis aje bagi salam tgk kak ain pulak nangis melolong2
rupanya mulut adik auni pecah luka..
darah meleleh2 sgt banyak
sampai terkena telekung aku yg x sempat bukak lagik

alahai anak...
en papa amik ais ...utk hentikan pendarahan..
nasib baik x teruk sgt

tp melihatkan kak ain yg begitu sayangkan adiknya
buat aku sayu sgt2
dia menangis2 sambil menyebut 

"kakak x nak auni mati "

agaknya bila tgk darah banyak that time
terus dia rasa sedih sgt tgk adiknya

sedangkan kalo dia marahkan adiknya
kaki-tangan bukan main laju
pernah smp satu masa ditendangnya adik dia
dan sebab itu kena rotan bagai dgn aku lak ..

apapun darah yg mengalir tetap sama
walau marah m/manapun ttp rasa kasih & sayang pada saudara kandung takkan luput dlm hati kita
dan itulah uniknya kita ciptaan ALLAH kan..

sedikit insaf melihatkan scene ini
mungkin for others its nothing tp pd aku its mean more than everything

dalam hati smg kak ain & adik auni akan sayang-menyayangi sampai bila2
smg dijauhkan sifat irihati antara kedua mereka
dan mereka akan jadi saudara kandung yg rapat bila besar nanti

kak ain & auni
mama proud with both of you!!

smg kamu berdua akan selalu menjadi kebanggaan kami smp bila2
amin..


Post of a DAY

Aku & AKPK di tahun 2013

Aku memang dah lama nak buat entry ni Walaupun umpama buka pekung didada sendiri Tapi ini antara pengalaman peribadi aku Aku nak share supay...