Pages

10 September, 2012

KIDZANIA -MUTIARA DAMANSARA -my personal review

Kidzania
aku pergi atas dasar sudah berjanji dgn kanak2
once duit raya masing2 cukup utk byr tiket ke Kidzania
aku akan bawakkan 

seriously
aku takkan membazir duit-ringgit aku utk membayar tiket semahal itu utk kanak2
baik aku menyimpan drpd membazir tak tentu hala
baik beli benda makan..ada jugak faedahnya!!
kos tiket masuk shj RM125
tiket Ain- RM55
tiket Auni-RM35
tiket Aku-RM35

disebabkan kanak2 dah menuntut
dan collection duit raya masing2
mmg banyak sikit compare tahun lepas
so aku pun bawaklah sabtu lepas

actually Kidzania tempat kanak2 berangan
utk jadi dewasa lebih awal
memilih kerjaya pilihan mereka
ada banyak kerjaya boleh dipilih
di posmen-nurse-doktor-bomba-polis-forensik-beautician-deejay-keja TM-TNB
cashier kat hypermart-painter-artist-tukang jual handphone pun ada
bukak kedai makan-sushi,burger
nak jadi pilot,nak jadi stewardess--ehhh macam2 ada!!

budak2 nih yang teringin 
dikehendaki beratur mengikut kerjaya pilihan
ada yang perlu dibayar menggunakan Kiddoz
selain kena bayar -mereka jugak dibayar gaji selepas tugasan selesai
kiddoz nih matawang yang digunakan dalam dunia Kidzania
masuk2 aje- mereka telah dibekalkan dgn 50 KIDDOZ
siap kena cashkan cheque kat CIMB BANK lagik

ada few jobs yang berjaya Ain & Auni join
keja buat burger kat Marrybrown
jadi nurse kat hospital
keja kat hypermart
aku ikutkan jer...ikutkan pening dok situ
sbb budak2 ramai-berlarik2
mmg budak2 suka sgtlah!!


masa nak tunggu mama beli tiket

cashkan cheque di CIMB

macam pandai kira sgt!!

1st task- dgr penerangan nak wat burger

serious aje muka masing2!!

masa bertugas kat hypermart-tgh cari barang ikut list yang diberi
check barang dgn cashier

muka budak paling notti hari tuh!!

kira hasil duit gaji!!

tgh mengintai kak ain--masa nih dia sedang jadi nurse di nursery--jaga baby

pendapat peribadi
rasanya sesuai utk kanak2 5 thn keatas
berumur bawah dari itu
sgtlah rugi nak bawak
sbb most job required had umur 4 tahun keatas

kena datang awal--utk cuba sumer kerjaya
if not beratur maha panjang
sgt x berbaloi!!

makan-minum adalah sgt MAHAL didalam
even vitagen sebotol rm2.50
siap ada tax 5%
sangat melampau..!!

bagi aku..mungkin lambat lagi kot nak bawak budak2 nih kesana lagik
rasanya tak berbaloi
kalo kita ada $$$ banyak 
atau $$$ x tau nak buat apa
mungkin antara tempat yang boleh dikunjungi utk kanak2

daripada mama buang $$$ pg kidzania
baik mama shopping kat IKEA jer kan!!

muahahaha!!


5 comments:

Marsha~ said...

betul betul betul.. legoland ke... kidzania ke.... tunggu bebudak ni besar at least darjah 1 lah nak suruh diorg bebetul enjoy dan faham... nak pergi skrg ni mmg tak berbaloi...

Suliana said...

comel je bdk2 tu.. hehe.. xpernah lg jejak ke sana, anak2 blm ckp umur lagi. klu tnya aqil, nk jadi ultramen je. hihi

Daddy Ziyyad said...

actually, benda macam ni bagus dlm membina self esteem kanak kanak..Tapi itulah, kos nya di Malaysia mahal melampau...Saya akan bawa anak ke sini bila mereka dewasa sikit, macam awak cakap tu, > 5y.o

Imaan09 said...

tq for the review.. lambat lg laa saya nak ke sana

littlehumblelynn said...

marsha,

kena tggu kanak2 besar sikit..if not rugi gak bayar mahal2!!

sue,
otromen xde kat kidzania tuh..hehehhe

daddyziyyad

kena tggu kanak2 besar doktor..if x tak berbaloi2

lea,

tggu imaan& nouri besar sikit..baru seronok budak2 main..