Pages

04 September, 2012

itu dulu :))

work & happiness
2 perkataan berbeza
2 interpretasi yang juga berbeza
namun jika digabung kedua-duanya
lain jadinya

dulu memilih pekerjaan
yang aku lakukan skrg
lebih kepada  rasa utk memiliki kerjaya
passion takde
minat jauh sekali

setelah 4 tahun
aku lebih adaptasi dgn pekerjaanku skrg 
malah kalo tutup mata  pon
aku masih boleh buat kerja

aku gembira dgn kerja aku skrg
stress ada dimana2
dan kerana itu
rasa seronok bekerja
bersosial dgn kawan2
melebihi rasa stress kerja itu sendiri
bonusnya bila tgk pay slip tiap2 bulan

betul kata org tua2
tak kenal maka tak cinta

bagi aku kita kena cuba
belajar adaptasi
belajar selok-belok
penuhkan ilmu didada
dan jangan malu bertanya

its learning process
and its continuous learning
kenapa aku tetiba membebel isu ini
sbb aku rasa ini adalah keyword utk sesiapa yang mencari keja
yang masih job hunting

tak semua keja idaman kita
akan bergolek depan kita
apa jua peluang yang ada rebut sah

yang penting kita ada kerjaya yang halal
bekerja itu juga satu ibadat
setiap usaha kita utk bekerja
Allah janjikan pahala buat kita
dgn bekerja baru kita tahu nilai susah senang mencari duit
dan baru kita dipandang tinggi dek orang

selagi tak cuba kita takkan tahu kemampuan kita
selagi tak dipecahkan ruyung-mana dapat sagunya

teman susah & senang!






*entry khas utk adik2 ipar-semoga ALLAH mempermudahkan usaha kalian utk mencari kerja ..amin!!

*takziah utk yulida (black shirt)- smg Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah bondanya :(

2 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

sy pulak lepas 5 tahun,rase prestasi keja makin menurun. Tak de progress n improve pn rase. Mcm nk tkr environment pn ada..huhu

Btw,aritu antar bj mase hari sukan kak ain x silap. Time dtg tu akak tailor tu pn br bgn tdo sbb kepenatan br blk dr sukan yg sama kan..tu yg x mau kacau k lynn n family..:-P

Marsha~ said...

samalah kita.... kerja atas dasar tanggujawap... minta ke passion ke mmg yilek pocik... huhu