Pages

05 September, 2008

shopping time!

Sedar tak sedar dkt seminggu dah kita berpuasa..Dalam kepala nih macam2 yang aku fikirkan...Persiapan raya yg satu benda pun aku tak buat lagi..

Nak shopping baju raya utk si ain & my hubby..Utk aku mungkin aje nak tambah beli kasut sepsg dgn 2 helai tudung aje..memandangkan baju ku awal2 lagi dah siap ditempah..Maklumlah aku lagi suka pg tempah baju dr beli baju siap aje..Utk anak sebenarnya raya nih...dah ada anak utk dia aje lah yg lebih..Lagi2 anak pompuan..semua baju kat shopping mall cantik2..malah boleh jadi rambang mata dibuatnya..W/bagaimanapun aku kenalah berhemah berbelanja..takut nanti burst semua bajet yang ada semata2 nak raya..

In term of shopping aku ni bolehlah dikatakan bukan jenis yang shopping berbagai..aku jenis sayang duit sikit..kalo ada barang yang berkualiti ( brand yg baik) aku prefer beli yg jenis tahan lama..kualiti baik..corak menarik tp pd harga yg sgt berpatutan...so musim nak sambut raya ni mana2 shopping mall akan buat sale gila babas..Tpt yg paling aku suka nak bershopping ni tak lain tak bukan semua stor JUSCO ..SOGO & MID VALLEY..Segala benda yg aku nak cari boleh jupe kat situ..senang sgt!Kalo nak kira pasal brand..mmg aku ni jenis branded sikit...bukan nak berlagak..tp bila beli barang ada nama nih selalunya tahan lama..tp usually brg2 branded yg aku beli pun bukanlah semata2 baju..tp lebih kpd handbeg..jam tangan..kasut..so lebih tahan lama..bayangkan wallet BONIA yang aku beli 5 tahun yg lalu masih elok smp skrg...Betapa save-nya kat situ..so smp skrg aku tak pnh ganti wallet lg..Perangai aku selagi benda tuh elok nak pakai smp ke sudahler aku pakai...hehehe..kedekut pun yer jugak!!

So ingat esok nak ajak hubby pg SOGO..bolehler tgk apa yg patut..beli baju ain dulu ker..yg lain2 masih ada masa lagi rasanya...

oklah gtg..hopefully tak rambang mata nak membeli-belah esok..hehehe..

No comments: