Pages

23 September, 2008

seminggu lagi nak raya!

Seronoknya lagi seminggu nak raya!!
Apa yg tak cukup lagi yek??
Kasut aku..
Kasut papa..
Baju Melayu papa..
Tali pinggang si ain..papanya beli seluar besar sgt utk si ain..
Baju ain sepasang lagi..ke 2 pasang lagi ke..hehehe
New brooch..hehehe..
Nak beli tudung sehelai lagi..
Kuih raya..sbb yg ada dah selamat aku belasah sama hubby..hehehe..
Meja makan baru..
Kalo org kata beradun nak beraya tak jugak..iniler tahun pertama sejak kawin aku baru nak merasa tukar perabot...selama ni dok pakai yg lama jer..recycle dr umah bondaku..
Duit raya tak tukar lagiler...
Nak mencari sampul duit raya lagi..isshhhh3x..
Skrg bank pun kedekut nak bg sampul duit raya..hampeh!!
Nak reload touch & go..bilalah nak beli SMART TAG nih..hari raya nih sgt advantage kalo ada smart tag..tak yah nak queue pjg2..penatler!!
Langsir tak payah tukarler..
last year baru jer hubby jahit..nsb baik hubby terror jahit lgsir..
malaslah nak membazir tak tentu hala..
Kalo kakak aku tuh..tiap2 kali raya mesti tukar sofa..lepas tuh sofa lama yg tak berapa lama tuh habis dironda kat umah adik2 yg lain..nasib baik adik-beradik ramai..
pendek-kata aku sgt moderate berbelanja..tak lebih2 tak kurang sgt..asal ada kata org tua2..
semalam ptg smpt merayap ke Pasar ramadhan di Bukit Indah, ampang..
ini kali ke 4 dalam 23hr posa aku smpt merayap ke bazaar gitu...bukan apa takut tergoda lebih..bukan boleh tgk kalo tgh2 posa nih..
Sedapnya murtabak..
Enaknya ikan bakar..
Mmmmmm marvellous tgk popia basah..
Belum lagi tgk Roti John..
Sbb tu ler aku malas nak pg pasar ramadhan sgt..kang beli byk2 makannya sikit jer..
So semalam beli air tebu,murtabak daging (x sedap punn) & puding jagung..(3 bj +rm1)
Jdler aku makan 3 beranak aje..itu pun tak hbs jugak..
mmg bukan kaki makan jugakler..
Moral of the story..biar jimat berbelanja disaat semua org sepatutnya belajar berjimat..
Cerita psl jimat..perkara pertama langkah berjimat aku & hubby..its clear all the debt of our credit card..legaaaaaaaaaaaaaaaa....
tp hampeh..baru aje clear bank dah htr statement suruh bayar annual fee rm75..hampeh..napeler dulu tak pikir nak pg register dgn bank yg offer no annual fee..so ingat nak pg bayar & cut terus card tuh...
okler smbg semula..nak bersiap nak pg keja pulak..
aku tak paham betul ler timing post nih dlm blogspot ikut london apa..merepek jer...skrg baru pukul 6.20am..kang dlm blog ntah waktu jerman pulak yg dia setting..so jgn terpedayalah...

No comments: