Pages

22 February, 2015

CNY & kami

Kalo dulu pantang cuti panjang sikit 
Terutamanya CNY-mmg wajib balik kg melawat MIL/FIL
Tapi sejak kedua-dua dah takde
Urge tuh dah xde

Kalo dulu berjam-jam sangkut jammed xper
Demi nak tgk org tua kan
Tapi skrg ni,kem salam...
Nak bersesak-sesak bersama 1.4juta kenderaan lain atas jalan
Horrroooorrr!!!

Cuti bermula Rabu sbb aku start cuti Rabu
En papa & anak2 cuti start Selasa lagik

Rabu x kemana,dok memerap kat rumah
Malam tuh g The Grato kat BBB en papa belanja makan lasagne
Budak2 makan chicken chop
Serius sedap...

Khamis siang x kemana
Malam g umah abg kat Cheras
Abg buat makan2 sempena hari lahir anak bongsu dia
Makan tak hingat
Sate,kek..smp senak perut

Jumaat x kemana
Ptg pas asar gi makan kenduri rumah jiran aqiqah anaknya
Makan lagik..kambing golek,gulai kambing...
Malamnya bawak si Ain g klinik
Tonsil bengkak
Smp x lalu makan,minum..sakit sangat nak menelan
Kesian anakku!!

Sabtu...tghr bertolak ke rumah mak kat Sg Besi
Makan kat sana tghr tuh
Mak masak rendang ayam super sedap!!
Then ke rumah persinggahan mak di Rawang
Mak mmg ada rumah yang hanya berfungsi musim raya aje
Sekali sekala kitorang datang cuci kemas rumah tuh
Mlmnya g makan,adik belanja siakap stim lemon
Rezeki jgn ditolak...
Blk,pengsan semua!

Pagi Ahad-g mkn sarapan kat luar
Kali ni mkn nasik dagang pulak
Hoiiii...sedapppp..x pyh blk kg pun jupe ns dagang tuh

Tghr aku &  en papa bawak ank mandi kat Hutan Lipur Kanching
Ikutkan rekod-ini 1st time bwk anak2 g mandi kat sungai
Paranoid lebih aku ni...dgr omokan org mcm2

Verdict:blh repeat lagik
Kena tapau mkn dr umah
Org ramai nak q beli mkn kat situ
Mahal plak tuuu..




*adeeb pas sudah doo beriba..haram nak turun bawah..penakut hampeh!!!

So conclusion cuti CNY mmg relax sgt
Asik mkn,golek,tido!!




4 comments:

Ibu n Abah said...

Lynn..
U mkn di Grato, BBBangi ygkat seksyen 3 Bangi Perdana tu ke?

mama lynn said...

Yea kak..kat Seksyen 3

Miz Eija said...

mandi air bukit... bkn main seronok yerr.. eija lps kwin je kalu g tempat mcm ni dah tak mandi tgk je hihi... leceh ms nak tukar baju nnt :p

ibuafiqahhuzaifah said...

CNY mmg xbalik la sbb dah kena jem yg amat teruk kat genting sempah n suma R n R penuh orang..horror..
last2 lepak di kl mulai tahun nie sambil tgk berita traffic jem..hehe