Pages

26 February, 2015

Mama itu AKU!

Byk benda terjadi akhir2 ini
Yang mencabar aku sbg Mama

Sebut MAMA mmg senang
Nak jadi MAMA tuh yang super susah

Anak baru tiga
Hidup huru-hara
Tapi tak sehuru-hara tahun lepas

Awal bulan 2 hari tuh
Finally aku tukar keja baru
Keja a bit flexible
Aku byk masa kat rumah
Ada masa nk telek homework anak2
Memasak pun x kelam kabut sgt

Cukup merepek pasal keja
Aku nk sambung sawan citer pasal anak

Seminggu lepas-si ank bertuah Adeeb pi rendam hp mama
Mengucap panjang aku
Langsung tak boleh on dah hp mama weiiiii

Sabor je lah!!



Makanyaaa...pkilah hp lama mama..
Mlm2 br mgadap ipad...tgk fb,blog segala..

Anak2 jiran baru beli beskal baru
Anak2 aku beratib nak beskal jugak
Beskal yang ada mmg dah rosak
Last sekali beli 4 tahun lepas
Mmg wajar sgt utk ditukar baru

Tapi bukanlah masa terdekat ni
Mama allocate budget utk si Adeeb
Tak perlulah aku explain detail kenapa & mengapa
Ada benda kita blh citer kat org,ada benda wajib kita simpan sndr
Doakan smg Allah permudahkan jalanNya.

Tapi...anak kecil ini
Apa yang dia tau??
Diorang sedih tgk anak2 jiran kayuh beskal baru
Siap bunyi loceng bagai depan rumah
Merengek,menangis nak beskal baru jugak

Mama buat keras hati
Semua demi Adeeb
Berkorbanlah kamu demi adik kamu,kak Ain,kak Auni

Dalam keras hati mama
Menangis jugak hati mama ini

Jadi mama nih,kalo boleh sumer benda nak bagi pada anak
Takmo diorang rasa terkurang sikit pun
Takmo diorang rasa apa yang aku rasa masa kecik dulu
Tgk org makan aiskrim pun jadi fobia kecik2 dulu

Anak2,doakan mama murah rezeki
Mama usahakan beskal baru untuk kamu dua beradik
I/allah,ada rezeki anak2!!!




2 comments:

Suliana said...

smga dipermudahkan kak lin..

Dr Singa said...

lain kali kalau terendam
orang kata..
simpan dalam bekas beras..
bagi serap semua wap air dulu
laaaama nanti baru on kan balik