Pages

12 December, 2012

ini namanya GILA !

12-12-12

dunia dah makin tua
dan kita sehari ke akhir zaman
subhanallah!

baru2 ni utk semua peminat gadget
pasti tahu
tentang kedatangan gadget Apple yang terbaru
ipad Mini serendah RM999
dan jugak kehadiran Iphone5
dimana pre-order boleh dilakukan dimana2 branch Celcom

kalo cerita pasal gadget
kegilaannya menjadi2
ada yang sanggup bertunggu-tangga depan kedai
nak dapatkan yang terbaru.terawal..
ada yang sanggup mengikat perut
nak kumpul duit punya pasal

tapi sampai sanggup jual sebelah buah pinggang
nak beli gadget
ini bukan perkara main2
ini GILA namanya!

boleh tumpang baca SINI

kalo nak mengikut trend
tak terikut rasanya

selain kekangan kewangan
aku selalu counter back dgn diri sendiri
samada perlu @ tak nak tukar gadget itu & ini?

aku still pengguna tegar Samsung Galaxy Tab PT1000
dah berusia 1 tahun 6 bulan
alhamdulillah..masih berfungsi dengan baik
digunakan secara hardcore 24/7
aku jugak pakai Samsung Galaxy S plus
ada lappy peribadi kat rumah
yang dah berumur 5 tahun kot!

lohkong masih dgn handphone E71 yang dah berusia 2 tahun
ada ipad
ada lappy peribadinya sendiri

rasanya cukuplah tuh!
pakai sampai roboh
pakai sampai lusuh

anak2 pun tumpang jadi gadget savvy sekarang
kak ain & auni
memang suker main games
boleh guna ipad,tabby dgn begitu baik
tapi as parent kena kawal
kena tgk content yang selalu anak2 browse

teknologi memang baik
tapi kena dikawal selia sentiasa

aku tengok ramai parent sekarang
mungkin lebih daripada mampu
manjakan anak2 dgn segala macam gadget
ada tuh umur 2/3 tahun
dah disuakan dgn PS2
belum lagi gadget2 lain

subhanallah..
beruntungnya budak2 zaman sekarang

mungkin lambang kemewahan
mungkin lambang kasih sayang

wallahuallambissawab

anak2 kita
acuan kita

semoga kita berjaya mendidik mereka
dgn iman & taqwa

amin



true!!





1 comment:

Daddy Ziyyad said...

akhir zaman ni, nak beli tudung pun sanggup tido kat kaki lima kedai seawal jam 12tengah malam..hahahaha