Pages

02 August, 2012

Diarrhea vs Fasting


semalam balik keja 
sbb takut x sempat nak masak lauk
singgah pasar Ramadhan TPP
beli ikan keli berlada 1 ekor
beli daging goreng kunyit 
beli kuih 5 bijik

balik masak sayur kobis masak lemak
masak sekali ikan cencaru gulai tauchu
utk hidangan sahur nanti
sbbnya sgt malas nak memasak pg2 buta

elok berbuka
solat maghrib, lipat kain baju,isyak pulak
perut aku meragam kaw2
x tau berapa round toilet visit malam td smp ke pagi
sampai si Auni suh pakai pampers dia
asyik kuar-masuk toilet sgt kan

 
hasilnya mmg melepek smp ke pagi
bangun ngam2 kul 530am
kejutkan lohkong
sahur apa yg ada

lepas sahur--sambung memerut lagik
kemuncaknya muntah 2 round
allahhuakhbar!!
mmg flatttttt tahap nak mati

hantar Auni,Ain g tadika masing2
pecut gi klinik
amik ubat, amik MC
balik berbukalah pukul 10am
sbb mmg x larat sgt
telan buscopan,telan air garam
telan ubat antibiotik

mmg dugaan sungguh
dan habislah burn sehari puasa tahun nih
--___--

aku x salahkan peniaga kat pasar Ramadhan
tp lebih menyalahkan perut yang stok mengada2 nih
perut aku memang jenis sensitif
pantang silap sikit
mulalah dia buat penyakit!!

apapun kena beringat
kena cari peniaga yang mengamalkan kebersihan
jangan pegi kedai/gerai yang kita boleh nampak 
amik endah tak endah pasal soal kebersihan ni
yang merana diri sendiri

ok..nak tido..
sekadar nak menjengok blog
yang lama terabai
#sibuksangat!!

nanti sambung merepek lagik :))


3 comments:

Rai said...

bahaya sungguh kan beli kat pasar ramadhan ni..semoga cepat sembuh ya..kalau tak tahan buka je puasa.. jgn sampai memudharatkan kesihatan..

doc said...

jangan minum susu atau apa-apa yang bersusu ya sementara duamentara ni...

nak bagi perut tu rest

Ibu n Abah said...

lynn...
kesiannya...
rehat2 dan kena perhatilah lainkali jika beli lauk dah masak.. takut ada telur lalat yg termakan...