Pages

10 August, 2012

Barakah 20th Ramadhan

   semakin gemar berdoa utk kebaikan orang lain,
semakin mustajab doa kita
saat itu para malaikat turut berdoa utk kebaikan kita
allahhuakhbar!!


semalam hari yang sangat panjang rasanya
balik keja tak sempat masak
beli -order shj dr kedai Thai
konon2nya taknak sakit perut beli kat pasar Ramadhan
ini pun atas nasihat blogger jugak

sampai rumah sempat tanak nasi
bancuh air sirap cincau sejag
tak sampai 20minit dah azan
berbuka- minum air bergelen2
mmg style minum banyak gitu!!

lepas makan- maghrib- g amik baju yang siap tempah kat tailor
menjemur kain baju - barulah mandi
sudah mandi -kerahan kanak2 naik bilik-sbb aku nak melipat kain baju dkt hall atas

sambil layan Waris
tgk ada mesej whatsapp
macam familiar sgt2 nombornya
tapi tak leh nak recall

rupanya kawan lama sejak sekolah menengah
subhanallah!
rasa nak melompat jupe kawan lama..
its been 20 yrs --last jupe masa sblm kawin kot 9 thn lepas !

berborak bagai dlm Whatsapp
sambil maki-hamun membebel sbb lama x contact
kebetulan mmg nombor tel dia mmg hilang terus bila hp aku hilang dulu
mujurlah dia still simpan no aku
kemujuran lainnya aku masih tak bertukar hp number sejak berbelas tahun lamanya

inilah barakah Ramadhan
sedikit-sebanyak kita akan selalu terusik dgn Ramadhan
masa macam ni lah..mmg selalu kita akan teringat dgn kawan2 lama
mereka2 yang beriringan dgn diri kita
semasa zaman kanak2,zaman remaja & zaman kolej dulu
such a sweet moments!!

apapun semoga tali silaturrahim & muamalah kita
akan terus berpanjangan sehingga akhir hayat
Allah maha mengetahui
kadang2 kasih sayang seorang kawan
tak boleh kita ekspresi dgn kata2

dan kau tahu
aku selalu doa yang terbaik utk ko!

pls keep in touch babe
-u know who u are-

*meski beli kat restoran Thai- perut aku mula meragam tgh malam td membawa ke pagi--semoga tak melarat hdknya..sbb ptg nih nak g Jln TAR.doakan misi berjaya!!

4 comments:

doc said...

Waris?
cerita antu kan?

Imaan09 said...

uissshh..ada misi jalan TAR..apakah isi kandungan misi tersebut..??

bujal X said...

keh keh~~saya ingatkan tengah layan waris tu layan anak~~

*saya pun perut memulas~~ayam kfc yang pedas tu punya penangan~~haih~

Daddy Ziyyad said...

ya...allah dah janji ramadan ni..bulan penuh barakah....dan barakah itu dtg dlm pelbagai bentuk..