Pages

29 November, 2008

Susahnya hati aku!


Masuk hari nih dah masuk seminggu mak aku tak berapa nak sihat
Sejak di langkawi tempohari dia tak sihat sgt..
Demamlah..tak lalu nak makan..
Dia pg klinik kat putrajaya
Amik ubat segala macam..
Masuk hari ke-3 tak kebah jugak
Aku bawak pulak pg emergency Hosp Ampang
Yg dkt dgn umah aku nih
Still tak jalan jugak..
Amik darah kat sana..
Takde apa2 yg pelik kata doctor
Darah tinggi takder..normal
Yg diabetis dia..takat 15
Semalam abg aku Madi bawak pg klinik pakar pulak
Kena smp RM160..
Kurang sikit
Tp pg nih pulak mak aku jatuh..
Kaki dia bengkak semacam
Berurut pulak
Kesian tgk mak terhincut2 berjalan..
Alahai mak…
Sian aku tgk mak..
Mak tak rajin sakit
Mak tak rajin masuk hospital
So tak salah kalo aku & adik-beradik yg lain susah-hati
Apa aje mak nak makan mmg kitorg cari
Hari tuh dia nak makan keladi masak asam
Jenuh kak long aku mencari
Semalam nak makan nasi kerabu
Nun jauh di putrajaya adik aku mencari
Pg tadi nak makan tosei
Adik aku jugak yg beli wpun dia makan sesuap-dua
Ptg ni dia nak makan dadih pulak
Adik aku ler jugak pg mencarinya
Memandangkan hanya dia aje yg tggl dgn mak aku
So dia ler yg melayan mak aku
Apapun aku tak luput berdoa semoga mak cepat sembuh
Aku betul2 susah hati
Tak pernah sesusah hati begini ..
Mungkin inilah fasanya aku & adik-beradik yg lain kena concern
Dan sedar
Bahawa mak makin tua
Makin tak berdaya
Makin perlukan perhatian & kasih-sayang anak2nya
Mak tak pernah mintak apa2 dpd anak2nya
Cuma aku tau
Mak nak perhatian
Aku akan cuba pg tido & spend lebih byk masa dgn mak
Sejak aku dah kawin
Aku kurang sgt spend masa dgn dia
Mmglah tiap2 minggu aku akan kesana
Tp tak sama masa macam anak dara dulu
Aku dah jarang shopping dgn dia
Jarang berjalan dgn dia
Jarang makan dgn dia
Kadang2 aku rasa berdosa
Kerana secara tak langsung
Aku terlalu sibuk dgn keluarga kecilku ini

Ya allah
Panjangkanlah umur mak
Kurniakan kesihatan yg baik buat makku
Murahkanlah rezeki mak
Permudahkan segala urusan mak
Berikan segala kebahgiaan & ketenangan buat mak
Andainya aku ada segalanya
Dial ah keutamaanku

Aku takde siapa selain mak
Hanya mak yg aku ada..
Apapun masalah aku
Mak lebih mengerti dpd siapa pun

mak..
cepatlah sihat yek..
lin sayang mak..

1 comment:

-LaDy rAzOr- said...

k.lin..
org teringat masa arwah nenek org dulu...
dia sihat walafiat..tp disebabkan kaki terpelecuk masa turun dari buaian, terus bengkak kaki dia...
pergi berurut sana sini, tp mcm tu jugak kakinyer...
at last, paralize...
pas paraliza tu lama sket then ditakdirkan tuhan dia meninggal...
org rasa sedih sgt...
bila difikirkan balik, mmg dah sampai masanya tuhan nak amik nyawa arwah nenek....
dan kaki terpelecuk tu sbg syarat saja untuk arwah nenek paraliza dan seterusnya meninggal...
k.lin jaga mak elok2 ek...
jgn bwk gi berurut kat sebarangan org...
takut jadi lg worst...
papepun, org doakan mak k.lin sihat semuanya.
aminnnnnnnnnnnnnn..........