Pages

12 November, 2008

DISASTER DAY WITH AIRASIA..

panjang betul citer aku hari nih..
bermula dgn malam tadi..aku booked go holiday package dgn airasia ke langkawi minggu dpn..
suddenly bila dah siap enter credit card numbers berbagai..keluar satu pop screen.."dear guest, we 're unable to confirm the flights choosen,please do another research by clicking "home"..sapa tak hangin satu badan..

check dgn bank..suddenly airasia dah charge RM1192.50 kat akaun aku..sedangkan the flights booking actually unsuccessful langsung..tel bank..bank suruh tel merchant mintak diorg buat reversal amount yg diorg caj tuh..

bermulalah disaster aku pg tadi..
aku pun call ler dia punya hotline pusat panggilan..
03-87754000

nak tau berapa lama aku amik masa on call..dkt 45minit baruler dpt bercakap dgn agen pusat panggilan tuh...hampeh..!!
dah ler lama..kena dgr promo diorg lagi..alih2 nombor yg aku hubungi tuh is not a correct number..bukan handle go holiday package..

tel pulak no nih..03-87754141
kena tunggu lagi 1/2 jam baru dpt bercakap dgn agennya..CIK TINA..katanya diorg dah buat auto-reverse malam tadi jugak..in the sama day..(macam best jer bunyi tp hampeh)

aku tel pulak bank to double confirm malangnya masih pending lagi..
tel pulak airasia..dkt 1jam 1/2 baru dpt reach agen nya..tak dpt pulak bercakap dgn CIK TINA yg uruskan kes2 macam nih..last2 aku tinggalkan no handset and paksa diorg pulak tel aku..mmg angin satu badan...

alhamdulillah..cik Tina tu tel very short while lepas aku letak tel..and then dia terangkan its take 7 daya to debit balik amount yg diorg caj tuh semula dlm akaun aku...

lagiler aku angin..dia kata in term of security..what kind of security actually..
bull shit!!stupid system!!!

mmg aku bengang gila..dah ler booking tuh tak berjaya diorg simply caj atas kad aku..bendanya takder..hampeh!!

AIRASIA suppose to have an excellent customer service tp pengalaman aku hari nih membuktikan tak semestinya company yg grand macam airasia boleh provide that kind of service..dah ler pusat panggilan dia hanya bermula 8am-9pm..ada ke patut?they should have 24hours customer contact centre...

marahnya aku...
mmg aku marah..
aku kena tunggu smp next week baruler boleh make sure account aku tak burden dgn something yg aku tak pakai..

moral of the story..
mungkin kena cuba FIREFLY pulak..
so hari nih mmg mood aku swing habis..jgn ada yg tegur..terpelantinglah terlibas taufan lanina aku...bengang tahap gabann!!

tak tau jadi ke tidak nak pg cuti2 msia next week..kena tgk mood aku utk get thru dgn airasia semula..
mungkin nak beli tiket aje and then find myself the hotel..
tp semuanya tak confirm lagi..
tawar hati dah aku..
geram!!

No comments: