Pages

07 October, 2008

PASCA HARI RAYA!

Macam sunyi jer hidup aku tanpa menatap lamanblog ku ini hampir seminggu lebih lamaya..almaklumlah kan sibuk beraya..

Raya tahun ini kusambut dgn penuh kesyukuran & serba sederhana..

Malam raya aku & family berkumpul dirumah mak..siangnya mmg sibuk tahap gaban menyiapkan juadah utk pagi raya..aku amik tender masak rendang ayam pedas yg mmg jadi signature dishes kat umah mak aku..sementara mak aku pulak menyiapkan rendang tok dia yg mengambil masa dkt 5 jam baru masak betul..kami jugak siap masak ketupat nasi, ketupat daun palas yg dibungkus khas oleh hubby aku..Esoknya baruler masak kuah lontong & sambal tumis ikan bilis..ituler juadah wajib pagi raya family aku..sgt sedap!!

so malam raya lepas belasah tgk citer rosyam nor malam raya tuh aku tidoler dgn anak & hubby ku..penat jgn cakapler..malam tu ler penuh sms wishes slmt hari raya dr kekwn smp tak larat nak baca..zaman makin canggih..takde dah kad raya2 nih...hampeh!!

awal pg dah bgn...terdgr2 sayup2 suara hubby ku yg bising katanya..takde air!!
siot betul!! mmg takde air..jenuh pulak pg2 buta2 hubby & abgku pg beli air kat machine R.O WATER tuh...hehehe..utk buat emergency..kot2pg ler ada yg nak buang air..lgpun umah mak pg tuh ramai kanak2..anak2 abg..adikku..dan jugak si ain..

kelakar betul..so tahun nih tak dptler solat aidilfitri..hehhehe...

by 10am baru ler bekalan air disambung semula ..lega!!

berduyun2 beratur amik turn nak mandi..kelakar betul!!

dah siap semuanya..kami makan all the dishes..sedapnya!!

lepas makan tiba ler sessi bermaaf2an..syahdunya...cium tangan hubby!!cium tangan mak....mmg sayu jer..anak2 pun sibuk dok collect duit raya dpd auntie2 & uncle2 dia...seronok sgt tgk budak2 bawah 3tahun nih salam smbl mimtak duit raya ..cutenya..

abis aje sessi bermaaf2an..smp ler sessi bergambar...posing sakan..

disebabkan malas nak dok umah saje aku join abgku pg beraya umah sedara belah kakak ipar aku...bestler dpd dok umah melangut aje...

smp umah mak semula by 7pm..

mandi..masak nasi..sbb si ain sibuk nak makan nasi..agaknya satu hari dia tak jupe naasi..asyik jupe ketupat..nasi himpit mana dia nak lalu...kesian si ain!smp melecur kaki aku yg terpercik minyak panas disebabkan dapur mak yg special sgt tuh...

tido dlm kul 10pm..tak kuasa nak melayan NANA TANJUNG2..aku tak minat sgt..

by 2.30am perut memulas...

biasalah dok belasah segala benda...mana tak memulas..sakitnya!

so moral of the story..kena control makan lagi...

oklah aku akan smbg kisah raya ke-2 kemudian...skrg dah ngantok..nak tido dgn si ain..banyak lagi cerita menarik utk aku kongsi disini...

No comments: