Pages

09 October, 2008

PASCA HARI RAYA 2

Menyambung nukilan ku yg sblm ini...

2nd raya mak aku dgn bangganya masak dia punya signature dishes Nasi Lemaknya yg paling spesel tuh...sedapnya hingga menjilat jari...

And then slps selesai breakfast dkt pukul 11am..kitorg start mengemas utk bersiap nak balik kg SITIAWAN ...

+- Dkt 1.30 pm baru bertolak balik sitiawan..boleh tahan..keta banyak jugak atas jalan..berhenti makan kat TAPAH...bapak punya ramai org...hampeh...aku tak makan pun..tak larat nak queue ler...dgn si ain meragam lagi...

sampai umah kat kuala dipang by 4pm..lepak lebih kurang jupe Acho...and then bertolak ke sitiawan..smp sitiawan dlm kul 7pm...bapak punya penat..tgk kat umah atok ramai jugak ler kerabat aku yg still kat sana...nampak gayanya malam ni tido berhiimpitler..ikutkan aku..mmg tak suka tido kat sitiawan..satunya sbb panas..duanya sbb panas..tiganya ttp panas..maklumler dkt laut..panasnya jgn cakapler...spt yg kugambarkan mmg malam tuh aku & anakku si ain mmg tak selesa tido..dia asyik merengek jer...panas!!

pg2 buta on 3rd raya kitorg start ke taiping umah mak ngah..baruler lega kalo tak rasa macam dalam tin sardin kat umah atok...smp umah mak ngah dlm kul 12...jupe Yeop Lat & family..actually kami tunggu kak long dr KL ..kononnya nak konvoi ke bdr bharu umah mak long belah ayah aku...alih2 kul 4 lebih baru bertolak ke sana...

sampai umah mak long jupe abg rizal & family...seronok jugak!!

after that kami sekeluarga pg umah pak usu kat Jawi...

sedihnya...aku tak pernah kenal pun pak su aku nih..

begitulah hari raya..yg tak kenal boleh jadi kenal...

syahdunya...
aku akan smbg semula...

No comments: