Pages

27 August, 2014

Rindu si mama!

Baru tinggal anak 1/2 jam
Dah belek photo stream dlm iphone
Tgk video anak yang macam2 gaya
Buat bekal seharian di pejabat

Rindu!!
Rindu pada anak2 tuh
Tinggal seharian
Dgn doa & tawakal moga Allah jaga anak2 sementara mama cari rezeki


Betullah kata orang 
Kita tak tau macammana mak-ayah sayang kita
Sehinggalah kita jadi ibubapa

Kita takkan tau susah payah jadi mak-ayah
Sehinggalah kita membesarkan anak sendiri

Teringat zaman muda2
Selalu melawan cakap mak
Allahuakhbar
Berdosanya rasa

Tiada mak-ayah yang tak sayang anak
Marah mereka bersebab
Bising mereka tanda mereka sayang kita
Mak-ayah hanya nak yang terbaik utk anak2
Wpun diorang serba tak mampu

Bila dah jadi mama
Nak beli underwear baru pun pikir lain dulu
Aku tak tau orang lain
Tapi ini realiti pada aku
Takde lagi istilah reward yourself
Memanjang reward anak2
Mungkin sbg token kecil utk anak2 happy bila mama dpt gaji



Paling rindu pada si gomok nih ler
Tgh nak banyak akal


Dan kak Ain & kak Auni
Yang suka berebut benda
Semua benda nak rebut!

Alahai anak2
Bila besar sila baca blog mama
Bukan senang membesarkan kamu bertiga!



2 comments:

Rohani Hashim said...

Kak lynnn...
Suka tengok mata si adeeb ni. Gerammm

Kakcik Nur said...

Bila kita jadi mak, barulah kita faham perasaan seorang mak... :)