Pages

21 July, 2014

Checklist-minggu terakhir puasa

Setakat ini masih kuat berpuasa
Syukur Allah kurniakan kesihatan yang baik kali nih
Tapi as usual nak melawan nafsu salah satu jihad yang dituntut
By 4pm selalunya tekak dah perit menahan dahaga
Allahuakhbar :)

Minggu terakhir puasa nih
Ibu2 sure kelam-kabut
Banyak benda tak settle lagi
Itu aku ler tuh
Banyak benda x berbeli lagi

So far barang2 anak2 aje yang complete serba serbi 
Baju raya aku nan sepasang x tau siap ke tak kat tailor tuh
Tudung sehelai pun takde
Aku & en papa mmg bajet sepasang jer lah baju setiap seorang

Baju papa tahun nih mogok tak nak pakai baju melayu
Dia bantai beli kain ela 
Dan dia jahit baju jubahnya sendiri
Kalo harap isterinya yang jahit
Confirm baju tuh jadi kain sari
Pakat pakai lilit pagi raya!!
Hahahahaha!!

Aku ingat hari jumaat tuh nak cuba nasib turun jalan TAR
borong kuih raya utk 3 buah rumah
Rumah mak,rumah kat kampung mertua & untuk makan2 sendiri

Cari tudung aku & anak2
Beli brooch murah2 longgok2 tuh
Baju sepasang untuk mak
Beli songkok si Adeeb
Dan stock up toiletteries kami anak beranak nak balik kg
Serta beli botol susu Adeeb 2 biji lagi kat Sogo.

Bagi aku berbelanja memang kena ikut pada kemampuan masing2
Yang penting survival pas raya tuh
Takmo berbelanja bagai nak rak 
Pas raya melopong!
Itu kes haru!!

Aku tak confirm nak balik raya
Sabtu @ ahad
Tapi kalo ikut aku
Biarlah balik hari ahad
Sebab sabtu sure trafik giler panjang
Lagi2 tahun nih beraya ke Terengganu
Kalo takde baby lain cerita
Ini ada baby..tak sanggup nak mengelek kanak2 meragam dalam kereta tuh

Apapun peringatan untuk diri sendiri
Dalam sibuk seronok nak beraya
Titipkan doa utk warga Palestin yang bergelut dengan tentera Israel laknatullah
Semoga kemenangan bagi Gaza
Dengan izin Allah
Dan doa banyak2
Semoga urusan penemuan mayat mangsa MH17 dapat disempurnakan secepat mungkin.

Hanya Allah yang tahu rahmat disebalik musibah ini


Finally selitkan gambar si kecik nih
Hari ke 5 baru demam viral settle
Alhamdulillah!!









No comments: