Pages

18 September, 2009

SELAMAT ULANGTAHUN YG KE 30


Semalam merupakan hari lahirku yg ke 30thn
Dah tua pulak rasanya bila dah mencecah ke angka 30 nih
But its still a number
Yg penting aku rasa aku makin matang
Makin pandai berfikir panjang
Tak serupa dgn kisah 10 thn yg dulu
Ramai yg wishes
Dlm ramai2 aku terpaku dgn 1 sms
Tak tau dr siapa tp aku boleh agak siapa
Dan tekaan aku benar belaka
Alhamdulillah..masih ada yg ingat


Papa & ain awal pg dah wishes aku
Papa tak bg apapun
lgpun last month papa baru jer belikan bangle baru kat Pak HABIB JEWELS..
(xkan nak demand lg kot..hehehe)
Tp papa janji nak belanja makan di COZY CORNER,Ampang Park hr nih
Kebetulan aku dah berpuasa semula

By 2pm aku & famili kecilku ke PJ
Aku kena pg opis utk htr & signed beberapa dokumen
Berkaitan kerja aku
Kena htr surat pengesahan bersalin lg
Jupe kwn2..
Bestnya..dah sebulan x jupe kan
Kwn2 kata..aiikkhh kak lin dah kurus ler..
Kwang3x..bestnya..
Mmg berat aku dah susut 12kg ..means dah 58kg
Aku kena worked-out lg utk trn atleast smp 55kg
Masa nak bersalin auni baru nih berat aku mencecah 70kg
Sgt berat kan!!

Balik dr opis terus g umah mak
Aku nak beraya dgn mak
Nak htr duit raya ke mak & imran
Memandangkan thn nih mengikut giliran utk beraya dgn famili papa pulak
Sbb last year dh beraya ke Perak
Syahdu pulak slm mak
“ampunkan salah-silap Lin yea mak..halalkan makan-minum Lin selama nih”
Dan yg paling best mak bg hadiah tudung bawal
Sgt cantik..tq mak..
(kalo adik aku tgk sure jealous..)

Dr umah mak dlm kul 4pm g GH pulak
Kononnya nak g amik FIL ku yg dpt discharged utk bercuti raya
Haram…
Doctor tak bg released wlu utk sehari pun
Sbbnya FIL ku punya blood ada jangkitan kuman pulak
Sedihnya MIL ku
Punyalah dia sibuk berkemas
Dan confirm thn nih kitorg beraya di umah sndr
Adik-beradik papa dr tganu
Yang akn turun KL pulak
Dah terbalik kot..
(org kg beraya kat Bandar pulak..)

By 6pm kitorg dah bertolak ke ampang park
Cari parking
Terus g COZY…ramainya org
Smp takde meja
So papa decided utk bukak posa minum air dulu
& cari surau utk solat
So begituler yg kitorg buat
Minum air tin & terus solat maghrib kat surau bhgn atas
Lepas solat terus g cozy
Beratur lg
Nasib baik ada meja
Si ain smp dah tertido atas bahu aku
(tpaksa berdukung sbbnya dia dah ngantok terlajak gt)
Makan nasik,kerapu sweet & sour,tomyam,mixed vege with assorted meat & order mushroom soup utk si ain..
Sedapnya hingga aku makan sgt laju…hehehehe
(lebih2 lg org belanja kan…hehehe)

So memandangkan kisahnya begitu
Pg td by 10am
Aku & famili kecikku ini
g TESCO ampang
aku cadang nak masak rendang ayam & nasi himpit pd pg raya 1
dan buat soto ayam pada raya ke 2
so aku memborong barang2 nak wat masakler
maaakk aaaiii
inilah first time aku tpaksa masak utk pg raya
tesco bapak ramai punya org
aku naik cuak
smp papa,auni & ain
hanya tggu jer dlm keta
mmg ramai..
kalo pg esok lg ler ramai rasanya
nasib baik..itupun ada 2-3 benda lg yg tak cukup
sumernya dah licin-licau kat tesco tuh

dkt kul 2pm baru smp umah
itupun sbb tggu papa g solat jumaat dulu
aku membasuh ayam yg 3 ekor tuh
smp lenguh pinggang menunduk
(smp tak teringat aku nih masih berpantang lg)
Kuat betul aku nih
Masak ala kadar utk berbuka
Lgpun papa berbuka di GH dgn MILku

Alahai tak bermakna raya tahun nih..
Dan sgt terasa sbb beraya kat umah sndr pulak..
rasa lain pulak..
apapun raya ttp raya
yg ptg penghayatan syawal tuh
dan menjalin silaturrahim tu yg lebih penting

No comments: