Pages

05 September, 2009

paranoid!

hr nih papa bercuti
so aku amik kesempatan utk paksa dia jaga auni kejab
dr kul 5am-10am
aku ngantok giler babas punya'
auni meragam as usual spt malam2 sblmnya
tak tau naper..
dia bukan menangis cuma merengek mintak didukung
bila letak je mulaler dia merengek semula
bila tgk muka aku nih
mata sembap
muka sembap
nampak sgt aku tak cukup tido
nak tido siang pun
tak tercuri waktu
bila siang keja aku lagi banyak
nak membasuh bj,mengemas dapur lepas papa sahur,nak masak
belum lg nak melayan si ain..tidokan auni
wahhhh penatnya aku!!

aku ingat nak cari maid sorang
tp jauh disudut ht aku cuak jugak
nak tgglkan anak2 aku dgn maid shj kat umah
buatnya dia larikan anak aku ke..
naya!!
susahnya jd ibu bekerjaya nih
aku mula rasa macam beranak sulung pulak
mula rasa paranoid nak cari babysitter utk anak aku lak..
kalo cakap sama papa
dia wat endah tak endah je
(maklumlah ni baby blues si mamanya)

agaknya sumer ibu macam aku kot
aku cuma berharap dpt cari baby sitter
sblm mula bekerja semula by 16-10-2009 nih
aku tak mo menyusahkan mak
nak jg baby pulak
wpun dia ada offer diri
cuma aku pulak rasa susah
kena htr auni awal2 pg lak ke umah mak..
jauh lak tuh!!

tp kalo tak htr awal2 kat babysitter
jd plak perangai pelik macam si ain dulu
si ain jd sgt penakut dgn strangers dulu
jenuh aku nak train dia
almaklumler opah dia menjaga dia smp umur dia 8 bulan
bila opah dia g mekah
mulalah aku jd susah sgt
dia tak mo org lain
lalu dia melalak berjam2 tak mo makan tak mo susu
semata2 takutkan strangers..
susah jugak!!!

ntahler..
aku kena start research area umah nih
asap...
kena training si auni cepat2 sikit..
aku risau pulak...

No comments: