Pages

08 October, 2013

Postnatal care

Isu orang nak beranak
Hospital
Gynae
Sakit bersalin
Jaga pantang
Berehat
Breastfeeding

Preparation utk 3rd addition
Boleh kata 90% settle
Itupun sbb lupa beli swaddle blanket baby & pampers
Cuma utk diri ibu
Ada few yang x siap lagik
Yg ada hanya set bersalin shj

Order dgn kawan opis
Aku amik Set LEESA basic A
amik 2 kotak cotet emas-air minum ganti ubat periuk 

Kenapa LEESA?
Sbb sgt suka pil pati haruannya
Luka epi masa bsalin Auni sgt cepat sembuh/kering/bercantum
Tak sesuffer beranak Ain dulu
3mggu aku tak berani duduk kat lantai
Sakit nauzubillah
Masa bersalin Auni-dalam seminggu aku dah ligat macam org sihat

Tp in term kalo nak turun berat yang mmg cepat
Aku mmg recommend SENDAYU TINGGI
Masa bersalin Ain aku guna ST
Mmg ok sebenarnya cuma ubatnya banyak
Akan ttp mmg bg aku-aku rasa lebih segar,ringan lepas bersalin guna ST
tp memandangkan misi utk kurus aku letak ke tepi dulu-aku lebih pentingkan utk cepat2 sembuh luka & mula pelan2 utk slim down.
Badan kita amik masa 9 bulan naik mendadak,maka amik masa jugak nak turun kan
Tapi kali nih mgdg berat badan hanya naik 3kg shj :(


Apapun debaran mula terasa
35minggu +
Tipu kalo tak rasa seriau
Takut ttp ada
Sakit bersalin bukan sama macam sakit demam panas ok!

Minggu depan Isnin jupe gynae
Full detail scan
Smg yg baik2 shj
Amin


No comments: