Pages

15 June, 2015

Finally!

Finally,yang paling aku tunggu2
Confirmed untuk ERPOC atau dalam ayat lainnya cuci rahim
Scheduled next 26-6-2015

Aku betul2 xde idea
Macammana prosedurnya
Walaupun ini kali ke-3 keguguran
Ini first time aku akan masuk dewan bedah utk prosedur cuci ni
Sebelum nih mmg complete abortion.

Ikutkan ini kali ketiga aku masuk dewan bedah
Semuanya fully anaesthetic
Tak sedar diri

Apalah nasib..
Diuji sikit pun tak terdaya rasanya

26 Jun,ini aje masa yang ada
Jumaat ni daycare ward penuh
HPJ punya style
Segala D&C memang dijalankan setiap jumaat sahaja
Aku pun malas nak pikir banyak
As long as schedule confirm
Ikutkan ajelah


Aku dok belek halaqah.net
Banyak pendapat ttg status darah ibu yang keguguran
Banyak jenis pulak tuh

Kena mengaji lagik bertanya pada yang arif
Tak leh buat ringan
Ada pendapat yang mewajibkan solat fardhu & puasa jika ada darah selepas keguguran jika bayi @ janin kurang dari 4 bln-aku baca banyak versi smp pening kepala.

Nampak sgt betapa beratnya ilmu fiqh
Kena terus belajar lagik
Risau aku
Nak khatamkan isu nih sebelum 26 Jun

Risau?
Gila tak risau
Dgn rasa seram sejuknya-tipulah kalo aku kata aku tak takut!
Dgn ada anak kecik yang super lasak -yang super manja suka mintak dukung & masih tido atas dada mama ni..seriau aku!
Dgn nak bulan puasa-berkuntau memasak sahur & berbuka
Dgn pikir nak berpantang bagai pas cuci nih

Tuhan aje yang tau
Dalam kepala macam2 benda aku fikir
Serabut rasa!

Semoga Allah permudahkan semuanya

Kena kuat utk semua nih
Allah tarik sikit
Tapi Allah bagi banyak

Bersyukurlah Lynn!!







9 comments:

Rai OurKizuna said...

semoga dipermudahkan mama lynn..

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed said...

salam kak lynn..lame tak blogwalking kat sni..baru tau kak lynn peknen n kegugurn..takziah ye..moga ada rahmat disebaliknya..take care kak lynn!!

Sya Nash said...

ALlahuAkbar.. rasa mcm baru je komen pasal morning sickness Adeeb dulu.. kuatnya lynn.. semoga Allah kekal memberi kekuatan buat adik.. Ramadhan Kareem.. ada rahmat Allah disitu.. :)

Suliana said...

Assalam kak lyn.. pregnant rupanya.. takziah.. semoga selamat menjalani prosedure cuci rahim. Insylh ada rezeki lain. take care ye..

mama lynn said...

Tq Rai!

mama lynn said...

Tq Lily!!

mama lynn said...

Hi Sya,

Allahuakhbar
Saya pun x sangka termengandung dan lebih tak sangka keguguran pulak setelah 4 mggu lebih muntah2..
Itulah sy terima sumer ini sbg ujian Allah.
Tq for drop by

mama lynn said...

Hi Sue,

Ituler perancangan Allah,akak pun x tau mgdg
Makan ikut suka
Lasak bukan main
Tau2 gugur
Bukan rezeki nmpknya

Apapun tq Su

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI