Pages

19 June, 2015

Complete Abortion @ 1st Ramadhan

Segala puji bagi Allah
Selamat menunaikan ibadat puasa utk semua kawan2 blogger yang rajin singgah sini & pembaca yang sudi singgah

Aku doakan smg semua orang kuat menghadapi ujian Ramadhan
Demi mencari berkat Ramadhan

Semalam aku pun turut berpuasa macam orang lain
Sahur aku bantai masak nasi goreng
Dasar maaaalaaas ya rabbi!

Pg opis macam biasa
Suami & anak2 cuti semalam
Aku sorang jer yang g keja

Dekat opis perut super sakit
Rasa macam initial contraction
Tangkap smp ke pinggang
Kejap aku duduk..bila mari sakit tuh

Nak menunggu kul 5pm
Blh tahan aku menahan sakitnya

Elok jer smp umah
Aku kelam kabut nak bagi Adeeb & Ain makan ubat sebab masing2 demam
Tiba2 aku ada rasa macam something wrong

Rasa macam pecah air ketuban
Kelam kabut aku lari masuk toilet
Ya Allah,darah punya banyak macam paip pecah
Allahuakhbar
Aku rasa nak pengsan tgk darah

Keluar pulak ketulan2 daging smp 4 ketulan besar tapak tangan
Perut punya sakit merenyut nauzubillah

Menangis kaw2 sakit smlm
Gerak sikit,sakit yaa ampun!

Pakai pad 5 keping dalam jangka masa 1,1/2 jam
Allahuakhbar
Memang lembik badan aku
Masak berbuka pun en papa yang masakkan

Aku terbaring kat sofa
Pas maghrib terus bertolak ke Putrajaya
Tumpangkan anak2 rumah adik
Mak aku dah standby tggu kat sana

Terus ke Dewan Bersalin HPJ
Treated as emergency case sbb doktor kata aku pucat lesi
Diminta tukar kain pink
Doktor terus run Ultrasound
Katanya macam ada sikit lagi

Terus buat VE
Masukkan alat bukaan rahim yang macam muncung itik tuh
Doktor tarik something dari dalam rahim guna spatula hidup2
Ohhhh...super sakit!!
Sakit sgt2..
Darah kuar makin banyak
Macam orang pas beranak

Doktor suh puasa 
Pasang line kat tangan kanan
Dia akan repeat scan sejam lagik


Menunggu sejam lebih
Doktor run VE
Ultrasound lagi
Baru lah kuar ayat keramat doktor
"Ok,complete abortion!"

Sujud syukur!
Allah makbulkan doa mak,suami & aku sendiri
Berkat Ramadhan
Tak perlu aku sampai ke dewan bedah

Dan aku sedang menjalani ritual pantang
MC seminggu aje doktor bagi
Still alhamdulillah

Doakan aku cepat sihat & kuat
Dan bertabah melalui ritual pantang 2 minggu ni





1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI