Pages

06 December, 2013

Postnatal blues!

Berpantang hari ke 25
Rasa penat sgt2!!

Kalo berpantang sendiri
Tanpa bantuan
Sumer pakat buat sendiri
Berkejar2 dgn rutin menyusu baby baru
Alahai..kelam kabut jadinya

Memasak,mengemas tak leh skip lgsg
Takkan tetiap hari nak berbeli
Untunglah pada mereka yang ada suami rajin memasak @ pdi memasak
At least time tgh2 pantang nih boleh jgk harap kan

Semalam mmg peak rasanya
Rasa nak marah
Rasa nak menangis
Rasa macam2
Rasa nak baling barang pun ada

Puncanya salur paip leaking 2hr berturut2
Hari pertama aku dah bising suh hubby btlkan apa yang patut
Sbbnya tak larat nak mencuci dapor
Still tak fix jugak
Semalam leaking balik

Kemuncaknya mmg aku mengamuk
Tak pasal2 nak cuci dapor lagik
Tgh pantang dok kecah main air tak hbs2
Sambil mengemop
Meleleh2 airmata
Sakit hati
Sbb benda yg boleh fix dari awal tapi tak buat ,mmg menyusahkan
Terasa mcm ssh sgt keja membasuh dapur smlm
Sebabnya -sebab terasa penat sgt 
Dlm hari lagik

Ibu berpantang
Emosi tak serupa org lain
Dia sbnrnya sgt penat
Tp dia rasa dia kuat
Tp hakikatnya dia x kuat lagik

Postnatal blues
Tak sama setiap org
Tp ironinya sama
Serba tak kena

Aku guna pendekatan 
Meluah rasa
Biar keluar semua benda
Biar lega,biar hbs tak terbuku di dada
Takmo pjg2 fikir
Takut merana bdn sndr
Ada 3 anak perlu dijaga skrg

Ada 19hari lagik
Semoga dpt bertabah melalui 1001 dugaan lagik





Footnote: untung jugak membebel smlm,bgn pg2 salur paip yg leaking dah dibaiki,dapur berkilat,rumah licin bersapu.

Kaloler semudah itu

#edisipantang

1 comment:

Farah said...

senasibla kite..tgh pantang sendiri jugek.haha paham sgt situasi ni.semoga dipermudahkan urusan kita.