Pages

27 May, 2009

My adorable daughter

Semalam ain request kat aku
pg2 buta dlm 6.15am
nak potong kek roll dia
isi dlm tupperware
kata dia nak bg kwn2 dia
so aku ptglah 5 keping
letak dlm tupperware
aku rasa macam happy sikit
sinced ain dah mula pdi sharing
dah mula pdi berkwn
dia sebut nama 2-3 org kwn dia kat taska
aku pun dah naik hafal

so ptg semalam bila aku tel dia
tanya dia bg tak pd kwn2nya kek dia tuh
suddenly dia tak mau ckp dgn aku
bila aku tanya papa dia
rupanya dia bwk balik tupperware tuh

balik umah dlm kul 7pm
aku tanya dia
nape ain tak bg pd kwn2 ain?
dia kata " diorg taknak mama"
sayunya hati aku..
aku betul2 sayu..
kdg2 ada benda yg seorg mama tak mampu buat utk anaknya
membeli kasih-syg seorg rakan buat anaknya
kalo lah aku mampu
sglnya aku buat utk dia

but aku proud
dlm usianya yg baru 3 tahun
dia dah mula pdi berkawan
dan mula pdi express kasih-sygnya

smg suatu hari nanti
ain pdi memilih kawan
mencari teman yg baik
dan jupe sahabat terbaik

1 comment:

muaddibtoday said...

betul la bu...sayu mendengarnya si ain tu,semoga ain jd ank yg solehah nanti