Pages

25 April, 2016

Auni si budak bertuah

Sejak Auni sekolah 
Aku punya bp reading memang problem
Pagi2 aje boleh sakit jantung dibuatnya

Aku tak ada masalah sangat dgn si Ain masa Ain mula masuk sekolah
Tapi dengan Auni
Masyaallah
Allah aje yang tau


Auni memang takde masalah dgn persekolahan dia
So far dia catch up semua subjek
Even 1st exam baru ni
Dia score semua subjek
Dan aku memang impressed jugak dengan pencapaian dia
Kat sekolah kebangsaan dia dapat no 2 & no 14 dalam keseluruhan darjah
Sekolah agama dapat no 1 dalam kelas & dalam keseluruhan darjah
Memang aku pun terkejut

Auni ada masalah dengan self confidence
Attitude..
Dia cepat susah hati
Tetiap minggu buku dia hilang
Tetiap minggu aku @ papa dia terpaksa cari kat sekolah
Belum lagi bab kawan2 buli dia
Nangis 24 jam kalo mengadu
Kawan sorok pensil,kaler..botol air

Kalo buat homework cepat sgt susah hati
Cepat sangat panik
Menangis jangan kiralah..
Stress mak ko nak!

Kadang2 aku layankan jugak
Tapi selalunya aku malas layan

Aku & papa dia sedang ajar dia macammana nak selesaikan masalah dia sendiri 
Suruh dia cari buku kat sekolah
Tanya cikgu sendiri
Ajar dia buat homework pelan2
Dan ajar macammana nak handle sesuatu perkara satu demi satu

Aku dok bebel 
Jangan cepat susah hati
Nanti Auni cepat tua

Semua benda kat dunia kita boleh ganti
Kecuali nyawa
Buku hilang
Pensil hilang
Kita boleh beli lain
Homework pun kita boleh buat pelan2
Takde cikgu gila nak marah sampai potong tangan kalo homework tak siap kot
Gitu..

Sekarang aku tgh brush up solat dia 
Bagi aku @ sumer mak pak lain kot
Kita nak anak kita betul solat dulu kan
Ajar dari awal
Kita kejar akhirat
Dunia akan kejar kita pulak

*Auni (purple) tgh solat masa kem solat minggu lepas

Utk Auni Irdina anak bertuah mama
Semoga Auni jadi anak yang baik
Berjaya dunia & akhirat
Mama & papa sayang Auni sgt2





3 comments:

Nurhidayu said...

Peel anak no 2 kut lynn

mama lynn said...

Ayu,

Sama tak peel anak kita ?

Nurhidayu said...

Sama sangat2222 lynn..pening tau layan kadang2 tu..