Pages

23 October, 2014

Puding Roti versi serba mudah

Puding Roti nih faveret no wahid en papa
So selalunya rajin jugak buat
Sebab senang sgt buatnya


Bahan tak banyak
Tak renyah
Dan yang paling penting kos efektif

Tgk rakyat marhaen
Nk makan pun kena kira kos sana-sini
Choyyy sgt!!!

Bahan2-
Roti 6-7 keping-siat2-aku rendam air panas aje biar lembut sikit
-susun dalam loyang-ikut suka macammana gaya pun/gaya bebas kekdahnya

Butter 3 @ 4 sudu cairkan
Telur 2 biji pukul alakadar
Susu cair 1/2 tin
Esen vanila sesudu kecik
Garam sikit buat rasa lemak
Gula 3 sudu besar
-semua benda alah nih aku campur sekali

Pastuh curah dalam loyang yang dah disusun roti tuh

Kalo ada kismis tabur kat atas adunan
Tapi aku suker letak kacang badam hancur

Step terakhir-bakar dalam oven-aku guna 170 degree celcius
15minit pertama guna api bawah
10minit terakhir api atas
Taraaa... Siap!!

Kalo rajin bantai buat sos kastadnya pulak
Susu 1/2 tin lagi + air 1/2 tin + tepung kastad 2 sudu + gula 2 sudu
Humban dalam periuk
Guna api kecik
Kacau sampai adunan pekat

Siap!

Boleh makan sama pudingnya

Selamat mencuba yea kwn2!!!





1 comment:

Ibu n Abah said...

Betul lynn.
Mmg mudah nak buat...
Pernah cuba sekali....