Pages

17 October, 2014

Kutu!

KUTU!!!
sgt sinonim dgn aku
rasanya dari kecik lagi aku dah kenal apa itu Kutu

Kecik2 dulu
Byk kutu rambut
Paling haru bila time mak sibuk nak cari kutu
Lenguh kita dibuatnya

Bila dah besar
Seiring menjadi anak dara
Dah pandai jaga diri
Kutu pun mula hilang
Timbul pulak penyakit kelemumur
Stress lain pulak....

Aku takmo bercerita ttg kutu rambut @ penyakit rambut
Tetapi citer bab menyimpan guna sistem kutu
Aku pun tak paham kenapa smp dipanggil sistem kutu

Paling awal terjebak umur 12 tahun
Kutu rm rm5 sebulan
Sekali dapat-dapatler rm45
Ahli kumpulan 10orang
Masa tuh seronok benar dapat duit byk tuh
Baru darjah 6 masa tuh

Pastuh aku stop join main kutu
Smplah aku nak kawin
Masa tuh konon2 nak cari duit tambah nak buat belanja kawin
Main dgn mak-RM300 sebulan
Sekali dpt dapat RM3k
Dapatler cover belanja kenduri kawin aku tuh

Sejak itu aku terus join main kutu
Motif: nak cari duit bayar road tax keta
Takde menda lain dah
Masa tuh rasa nak mengadakan duit road tax/insuran keta 2 biji mmg nazak jugak
Makanya bermain kutu adalah jalan selamat

Dah tahun nih tahun ke-4 jadi ibu Kutu
Tukang collect duit kutu,tukang paksa orang bayar,tukang bank in duit setiap ahli pada setiap kali giliran
Aku seronok main kutu nih
Dalam masa yang sama blh tlg org lain menyimpan

Percaya atau tak?
Ahli kumpulan lagi ramai lelaki dari perempuan
Motifnya orang lelaki nih -kawan2aku ler
Diorang kata tak leh menyimpan sendiri
Kena ada org lain tlg simpan
Itu lebih selamat..

Ada sapa2 suka join kutu?

Ada yang join kutu beli beg
Kutu emas intan berlian
Kutu pinggan mangkuk

So far aku main kutu tunai
Ada sekali join kutu beli cadar
Zaman mula nak kawin dulu
Itu jerlah sekali pun

Apapun bagi aku 
Main kutu kena komited,jujur & bertanggungjawab
Ingat giliran masing2

So semua orang happy!!

*berangan dpt duit kutu-kot leh berjalan smp Istanbul!!



2 comments:

AMIIZAA said...

Lin,bijaknya awak main kutu start umur 12 tahun....salutelah....

kak mieja pemain tegar kutu....kutu handbag, kutu mcm2....plg latest kawan kak mieja buat kutu korban aidiladha....tp tak start lagi:)

madi manaf said...

Kak,

Wahhhh..lg dasyat tuh.
Takper..menyimpan jgk kan!!