Pages

04 February, 2014

Berkuntau!!

Sudah tiba musim sakit berjemaah
Yang paling seram bila baby Adeeb pun ikut terjangkit sama
Bermula dgn kak Ain yang demam minggu lepas
Baik demam-dtg pulak batuk
Yang paling teruk bila malam
Nak tido paling azab!

Auni pulak start batuk semalam
tapi tak demam
Cuma batuk teruklah sbb dia mmg ada lelah

Baby adeeb dah kedengaran bunyi2 bunga2 nak batuk jugak
Semalam balik keja
Bawak sumer kanak2 jupe gp
Sumer gp bg ubat kecuali baby
Kecik sgtkan-ubat apa yang sesuai utk baby

Aku google petua batuk utk bayi
Finally cuba bagi madu
Madu hujung sudu jer
Campur air suam
Wpun ada org kata madu tak baik utk bayi
Tapi aku rasa ini makanan sunnah
Aku usaha ajelah 
Lagipun kuantitinya sedikit sgt
Pakaikan vicks kat dada,tapak kaki & pakaikan stokin

Dan hari nih pengasuh Auni call
Auni demam pulak sambil muntah2!

Aku pun tak leh recall bila last sekali Auni demam
Lama dah dia tak demam rasanya
Terus aku mengelabah
Sbb trauma jaga dia sakit dulu
Sampai mati pun aku takkan lupa

Esok,confirmlah aku EL
anak2 sakit-mmg aku aje yang cuti
Tak sanggup nak pg keja tgh anak2 sakit

Marilah berkuntau mama
Menjaga ragam anak2 sakit
Bukan senang nak dapat pahala tanpa filter nih
Sabar nak kena setinggi everest
Hati kena kental sekeras tembok berlin
Tak leh kesian2 paksa anak makan ubat

Doakan mama sihat
Tak rebah sama
Wpun dah hampir 3 bulan mama tido 3-4jam aje sehari


Cepat sembuh yea anak2
Baru awal tahun nih
Panjang lagi masa 
Takkan cuti nak habis sebelum hujung tahun lagikkkk.....

Uwaaaaaaaa!!





No comments: