Pages

30 July, 2013

21 Ramadhan

6 bulan bukan waktu yang singkat
Struggled dgn mabuk
Smp skrg masih mabuk pg2 terutamanya waktu gosok gigi
Bekerja sepenuh masa
Maidless

Balik kerja smp rumah 6.40pm bulan2 posa nih
Memasak agenda wajib
Unless dah rasa nak pengsan sgt

Mmg ada rukhsah puasa utk ibu mengandung
Bukan tak bersyukur dgn rukhsah yang ada
Cuma aku rasa aku ok & larat meneruskan puasa
Tp biasalah pukul 6 ptg ke atas tuh
Badan rasa lesu sikit
Org yg tak mgdg pun mula penat masa tuh kan
Jadi xdelah ganjil sgt kalo aku mengeluh penat

Memasak setiap hari 
Bukan bermakna aku rajin @ kedekut nk membeli
Sbbnya aku x selera mkn beli
Beli sikit jer pun sure ke tong sampah jugak akhirnya!

Baiklah memasak wpun bodoh2 jerk
Anak2 makan pun bertambah
Mama,papa jgn ckplah
Lagi bertambah2


Menu jumaat lepas-sambal sotong,ayam &ikan goreng & bayam tumis air


Sabtu lepas-siakap stim limau,kari daging & kobis tumis air


Menu semalam-sup ayam campak2,daging goreng kering,ada tembikai & kuih raya jiran bagi..jadikler!!

Sahur selalunya recycle menu buka posa
Mungkin tambah telur goreng @ ikan bilis goreng shj
Jadikler buat mengalas perut kan 

Smlm cuti raya baru approve
Aku amik 2 hari aje selepas raya
Tahun nih pelik dr thn sblmnya
Akan beraya dgn mak dulu di Rawang-rumah hinggap tetiap tahun beraya
Raya ke 4-6 aku akan balik ke Dungun pulak rumah papa

Motif-sbbnya raya haji ini sepatutnya giliran beraya di Dungun
Tetapi aku dah 36 minggu masa tuh
Full term pregnancy
Aku taknak amik risiko travel jauh2
Dan meredah kesesakan LPT 
Jadi utk adil-raya puasa kita raya 2 negeri terus

Jadinya sehingga hari terakhir puasa
Aku akan bekerja
Lgpun nak balik Rawang jer kot!!

Apapon selamat meneruskan ibadat berpuasa
Rebut 10mlm terakhir
Bykkan sedekah-ini yg paling mudah
Bykkan berdoa yg baik2 utk diri sendiri,keluarga dll
Moga ada rezeki kita ketemu mlm yg lebih baik dari 1000 malam itu
Lailatul Qadar

Namanya hampir spt namaku sndr
Nama yg selalu jadi omokan kawan2 kalo ustazah mengajar ttg Lailatul Qadar masa zaman sekolah dulu
Terima kasih mak-abah
Bagi nama yg baik buat Lin
Lailatul Azlin 

Alhamdulillah :))

No comments: