Pages

02 March, 2013

Menunggu berita baik

Menunggu paed masuk
Menunggu keputusan blood test
Menunggu berita baik
Menunggu penuh sabar

Anak sakit
Ujian utk aku
Anak meragam
Kena sabar 150%
Boss meroyan pong pang 2x
Kena pekakkan telinga
Kena buat bodoh

Cuti 4 hr EL
1hr hospitalisation leave
Apa sgt option yg ada
Dgn bersuamikan seorang
Yang sgt susah nak amik cuti

Aku bukan nak merungut
Tapi bila melibatkan soal kerja
Melibatkan persepsi boss
Sgt menyakitkan hati
Seolah2 kita sengaja nak cuti2

Kalo sungguh nak bercuti
Baik aku cuti tepi pantai
Berjalan area pulau
Bukan berkampung di hospital nih
Kematu tido atas sofa keras
Membeku dlm ward nih
Makan makanan hosp yg serba x ckp rasanya

Kali terakhir Auni masuk wad tahun lps bulan 3 due to HFMD
bukannya kerap mcm dulu
Jd tidak adil berkata
Yg buruk2 ttg Auni
Dia anak kecil
Yg hanya ada aku sbg ibu
Utk menjaga,merawat & memberi sepenuh perhatian
Tidak adil utk aku menidakkan hak dia
Sebagai anak kecil manjaku

Antara sbb utk aku rasa tawar hati
Utk bekerja dgn organisasi yg sama
Wpun gaji alhamdulillah
Wpun fasiliti byk itu & ini
Tapi sbb sensitiviti & perikemanusiaan yg makin berkurang
Rasanya dah overshadow semua benefit itu

Aku menunggu masa
Menunggu dan terus menunggu
Utk angkat kaki
Bila masanya tiba
InshaaAllah

Anak2 itu satu2nya harta aku
Dunia & akhirat

Doakan yg baik2 :))




















1 comment:

gadisBunga™ said...

insyaAllah kak. sampai waktunya nanti pasti Allah akan beri petunjuk apa keputusan terbaik untuk akak.