Pages

19 January, 2009

Mabuk tahap zombie!!

minggu ni masuk minggu ke 8
mabuk jgn kira ler
selang sejam aku akan muntah
aku memanjang loya
memanjang tutup hdg
pantang bau pelik2
pantang bau kuat2
bau aircond pun boleh buat aku mual
wpun usia kandungan dlm womb baru nak masuk 8 weeks
perut aku dah besar macam 4 bulan
malah dah nampak elok pki baju2 preggy
kata dr..
spt masa aku mgdgkan ain dulu
tendon height bigger than foetus
mungkin next check-up kena wat 3d scan pulak
next check-up on 16w
mungkin 20 march
aku betul2 tak larat sgt
dah lama tak masuk dpr memasak
aku penat..lelah..
kandungan ku kali ini lebih mencabar aku
bab selera makan
aku suka makan yg masam2 aje
taknak makan ikan
taknak makan nasik sgt
yg aku suka makan tomyam masam2 tuh..
minum ice lemon tea smp muntah
pg-ptg siang malam
aku dok belasah ice lemon tea
tak kira ler apa pun
asalkan ianya masam
aku teringin nak makan rendang kerang mak aku buat
teringin nak makan asam laksa kak longg aku masak
teringin nak minum air tebu
hehehhe
kira okler
compare masa mgdg ain
aku mengaruk nak makan cempedak grg
jenuh papa cari
haram takder
almaklumler ianya kan bermusim
semalam aku belasah durian sebijik rm18
makan sama ain
lepas makan aku bantai muntah 2-3 round
tak kisahler asalkan puas hati..
kalo nak bercerita pasal mengidam mmg tak hbs
aku sentiasa ada benda yg aku teringin'
tp lepas tuh jd rezeki longkangler
sbbnya aku muntah bg nak rak
jdler buat lalu kat tekak aje
cuma kali ini
aku berdoa aku lebih kuat melalui tempoh yg amat perit ini
aku kesian tgk papa & ain makan kat kdi aje
sbbnya aku tak lalu nak masak'tgk ikan dlm freeze aje'
dah buat aku loya semacam
harapnya sebulan lg hlgler mabuk aku nih
aku nak jd cergas semula
tak mau jd syr jat opis
wat kena gelak aje..

Doaku
Ya Allah
kau permudahkanlah bagiku
untuk melahirkan zuriatku ini
permudahkan aku dlm tempoh getir ini
aku mohon perlindungan,limpah & rahmatMU
SERTA BELAS IKHSAN mu..
semoga aku lebih kuat & sihat esok harinya..

No comments: