Pages

03 January, 2009

2009-more to come, more to face!!


HAPPY NEW YEAR

Spt2 tahun2 sebelumnya aku selalu buat azam baru utk diri aku..
Dan ada yg berjaya tercapai & ada jugak yg gagal mencapai sasaran
Tp itu tak pernah mematahkan semangat aku utk membuat azam baru
Azam mmg macam2 jenis
Macam2 kriteria
Macam2 objektif
Tapi yg paling penting utk jadi lebih baik drpd tahun lepas
Here,aku kongsikan bersama azam aku utk tahun ini

KELUARGA
• Spend quality time dgn anak aku & suami.Memandangkan kerjaya aku banyak mengambil waktu maka aku kena belajar utk spend quality time terutamanya utk si Ain.Malam2 balik keja kena spend jugak masa utk mendengar celotehnya..tidorkan dia..dodoikan dia..sbb waktu siang dah tak de masa nak buat.Kena spend skt masa utk masak sblm pg keja.
• Spend banyak masa utk emak..at least get in touch wpun sesibuk mana pun.
• Try arrange cuti utk balik ke umah mertua di kg..
• Tahun nih mungkin masa utk membesarkan keluarga..ain pun dah 2 tahun 9 bulan..dah molek sgt utk dpt adik..aku pun rindu nak dgr baby nangis kat umah ni.

KERJAYA
• Cuba lebih baik dlm bidang yg aku ceburi.
• Kurangkan cakap-banyakkan kerja
• Kurangkan mc
• Buat kerja sendiri..jgn masuk campur urusan org lain
• Less gossip
• Dan yang paling penting sentiasa memperbaiki skil & adaptive.

HARTA
• Thn ni dah kena mempergiatkan lagi usaha utk survey umah,aku & hubby nak beli umah baru.tak mau menyewa dahhh..
• Aku nak gajet laptop terbaru yg aku idam2kan..so kena menyimpan utk itu

KEWANGAN
• Kena saving atleast 15% dpd gaji tiap2 bulan
• Bayar hutang kad kredit..cut-off apa yg patut
• Mula lebih intensif utk buat rancangan perbelanjaan harian,mingguan & bulanan

LEISURE TIME
Paling bodoh pun tpt yg aku nak lawat thn ni ialah

• Singapore-teruja pulak tgk maria tunku sabri promo dlm tv..so macam nk pg sana bawak ain & papa
• 2nd interest place Phuket @ Bangkok-bolehler melawat kakak iparku disana
• 3rd interest place KOTA KINABALU
• 4th interest place ke JAKARTA..

w/apapun semua ini bergantung pada rezeki,waktu & rancangan awal..atleast tercapailah salah-satunya..

UTK DIRI SENDIRI

• Sejak menjadi ibu & isteri aku dah tak banyak masa utk diri sendiri.atleast aku kena spend masa utk pamper diri sendiri.
• Pg facial ke..pg massage ke..pg Spa ke ..something for my own good..hehehe..
• Belajar shopping utk diri sendiri..asyik shopping utk si kecik tu aje..
• Reward myself-stlh penat bekerja sebulan apa salahnya kalo aku bergaya sikit..beli perfume baru..kasut baru..new attire..new scarf..at least kena up to date sikit..aku bukannya tua lagi..im just step to 30 years old..
• Masa utk membaca-kena spend jugak masa membaca beberapa majalah kegemaran aku ( MW,CLEO, PA & MA)
• Spend masa utk browse internet utk pelbagai info terutamanya ttg parenthood,family & social network..kena selalu up to date.
• Jgn lewat2kan solat lagi…kena alert sikit..smg ALLAH mempermudahkan utkku.Banyak ilmu agama yg perlu aku timba lagi,semoga suamiku takkan jemu membimbingku..



Walau apapun semoga aku berjaya menjadi seorg isteri & mama yg terbaik didunia.

No comments: